Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Узагальнення вивченого про наголос, наголошені й ненаголошені голосні

Узагальнення вивченого про наголос, наголошені й ненаголошені голосні

Конспект уроку з української мови у 2-му класі

Мета: закріплювати знання про наголошені та ненаголошені склади і звуки; вчити розпізнавати іменники, прикметники, дієслова.

Розвивати вміння розпізнавати наголошений звук та склад, мовлення, увагу, пам'ять.

Виховувати працьовитість, культуру праці, повагу до тварин.

Тип уроку: урок - казка

План і хід уроку

І. Організація класу

Продзвенів уже дзвінок
Всіх покликав на урок.
Тож і ми часу не гаймо-
працювати починаймо.

- Сьогодні у нас незвичайний урок, а урок - казка. Ми сьогодні завітаємо у гості до героїв улюблених мультфільмів та казок.

- Але що це? (йде дощ)

- Нас супроводжувати буде герой одного із мультфільмів, який народився з дощу. Хто це? (Капітошка)

- Який у нього настрій? Я бажаю вам протягом уроку мати хороший настрій, гарно працювати та отримати чудові оцінки.

- Тому дивізом на урок ми візьмемо такі слова

Думати швидко
Виконувати чітко
Творчо працювати
Каліграфічно писати.

ІІ. Актуалізація опорних знань

- А щоб розпочати нашу подорож Капітошка пропонує подумати. Тому він підготував вам розминку

«Мозкова атака»

- З чого складається наше мовлення?

- Які ви знаєте речення за метою висловлювання?

- З чого складається речення?

- На що можемо поділити слова?

- Який склад називається наголошеним?

- Який звук називається наголошеним?

- Як називаються склади на які не падає наголос?

- Що ж із цим завданням ви справились. Розпочнемо нашу подорож.

Подорожувати будемо на рідній хмаринці Капітошки.

- А ось і перший будиночок. Але ми не можемо ввійти, бо щоб отримати дозвіл відчинити двері ми маємо виконати бажання господаря і провести каліграфічну хвилинку.

Написання букв та буквосполучень (написання в повітрі, у зошиті)

В ід мі де ед

- Які з'єднання у буквосполучень?

- Назвіть склади, які ми записали. Введіть ці склади у слова.

- Ось ми і відчиняємо двері, а перед нами господар дому. Хто це? (Ведмідь)

- Що цікавого у слові Ведмідь? (це словникове слово)

- Як ми будемо писати Ведмідь чи Видмідь?

- Запишіть у зошити слово Ведмідь правильно, з буквою е.

- Наш Ведмедик у школі чув цікаве слово «сенкан» але не знає що воно означає. Скажіть що це таке? (відповіді)

- Складіть сенкан із нашим словниковим словом. (на парті картки як складати сенкан)

- Складіть речення із словом ведмідь.

(Запис на дошці 1 дитиною. Підкреслити головні члени речення. Яке це речення за метою висловлювання? Позначити наголоси в словах)

- Ведмедик дякує вам за допомогу. А ми продовжуємо подорожувати із Капітошкою. І він запрошує вас у гості до свого хорошого друга.

ІІІ. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності.

- А перед тим як відправитись до наступного будиночка, пригадайте і скажіть якою була тема нашого попереднього уроку української мови?

Вам допоможе ребус (наголос, та слова з пропусками букв)

- А може ви скажете над якою темою ми будемо працювати сьогодні? (закріплення вивченого про наголос)

- Для чого нам це знати?

ІV. Робота над темою уроку

- А ось і будиночок друга Капітошки. Але і тут нас чекає завдання - пропуск.

Це дистанційний диктант

(одна дитина на дошці записує слова)

Шофер, вишня, директор, метро, комбайн, вовк, льон, столяр, Шепетівка.

- Поставте наголос в усіх словах.

(Перевірити, поставити оцінки. Для дитини, що писала на дошці додаткові запитання, оцінка)

- Ім'я друга Капітошки заховалось у дистанційному диктанті. Це назва тваринки. (Вовк)

- Отже ми прийшли у гості до Вовчика (малюнок)

Вовчик дуже любить читати книги і зараз нам пропонує попрацювати з нашим підручником.

Вправа 115 с. 50

(читає завдання дитина)

- Списати слова, які відповідають на питання яка?

- Назвати слова протилежні за значенням.

- Пояснити значення виділених слів.

- Пригадати, які різні предмети називають словом «котики»? (малюнки)

- Як називаються слова, які звучать і пишуться однаково, але мають різні значення? (багатозначні)

- Вовчик дякує вам за роботу, а ми рушаємо далі. А ви не стомилися? Давайте відпочинемо.

Фізкультхвилинка

- Ми з вами прибуваємо до наступного будиночка.

- Подивіться, тут навіть написано, хто в ньому живе.(Кулубок)

- Ви здогадалися хто це? А як ви вважаєте чи правильно написано його ім'я? Як правильно?

- Від якого слова походить назва цього казкового героя? (коло, і він круглий)

- На який склад падає наголос у слові Колобок? (на останній, третій)

- Давайте навчимо Колобка правильно записувати слова і ставити наголоси у них.

Робота в группах

- Поділіться у групи за кольором трикутничка, що лежить у вас на парті.

1 група - Прочитати слова, поставити у них наголос, відшукати зайве слово, пояснити чому воно зайве, склади з ним питальне речення.

Золотий, кам'яний, олені, новий, портфель, Галинка.

2 група - Вставити пропущені букви у словах, знайти слово у якому змінивши наголос, зміниться значення слова. Скласти спонукальне речення із цим словом.

М..лоток, кал..ндар, з..ма, з..мок, мрі.., чита..ня.

(коли діти відповідають прикріпити малюнок замка, замка)

3 група - Постав у словах наголос, назви наголошений склад. Знайди слово у якому звуків менше, ніж букв. Поясни чому?

Колобок, понеділок, вбрання, льон, брунька, холодний.

- Ось тепер Колобок не буде допускати помилок у словах, а його ім'я на табличці ми замінимо.(прикріпити правильно написане).

- Ми з вами так багато говоримо про наголос. А можливо він і не обов'язково має бути у словах? Чи все-таки він важливий? Як ви вважаєте?

- Ви знаєте, а ось у цьому будиночку живе мудра пташка, (показати малюнок сови) яка хоче розказати вам чи у всіх мовах наголос такий важливий як в українській.

Довідкове бюро (про наголос)

- Ось бачите, правильно поставлений наголос допоможе нам зрозуміти значення слів.

- Діти, скажіть будь ласка, до кого ми ходили в гості? З ким ми подорожували?

- Наші герої залишають нам послання і я пропоную вам його прочитати.(З пропусками букв)

Б..ЖА..МО У..ПІХ..В У Н..В..АННІ!

VІ. Підсумок уроку

- Який склад називається наголошеним?

- Як називаються склади на які наголос не падає?

- Які завдання були найцікавішими?

Автор: Колосович О. О., вчитель початкових класів НВК №2 м. Шепетівка

По матеріалам: Освіта.ua

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (16.12.2009)
Переглядів: 6128 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!