Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Узагальнення вивченого про наголос, наголошені й ненаголошені голосні Конспект уроку з української мови у 2-му класі Мета: закріплювати знання про наголошені та ненаголошені склади і звуки; вчити розпізнавати іменники, прикметники, дієслова. Розвивати вміння розпізнавати наголошений звук та склад, мовлення, увагу, пам'ять. Виховувати працьовитість, культуру праці, повагу до тварин. Тип уроку: урок - казка План і хід уроку І. Організація класу Продзвенів уже дзвінок - Сьогодні у нас незвичайний урок, а урок - казка. Ми сьогодні завітаємо у гості до героїв улюблених мультфільмів та казок. - Але що це? (йде дощ) - Нас супроводжувати буде герой одного із мультфільмів, який народився з дощу. Хто це? (Капітошка) - Який у нього настрій? Я бажаю вам протягом уроку мати хороший настрій, гарно працювати та отримати чудові оцінки. - Тому дивізом на урок ми візьмемо такі слова Думати швидко ІІ. Актуалізація опорних знань - А щоб розпочати нашу подорож Капітошка пропонує подумати. Тому він підготував вам розминку «Мозкова атака» - З чого складається наше мовлення? - Які ви знаєте речення за метою висловлювання? - З чого складається речення? - На що можемо поділити слова? - Який склад називається наголошеним? - Який звук називається наголошеним? - Як називаються склади на які не падає наголос? - Що ж із цим завданням ви справились. Розпочнемо нашу подорож. Подорожувати будемо на рідній хмаринці Капітошки. - А ось і перший будиночок. Але ми не можемо ввійти, бо щоб отримати дозвіл відчинити двері ми маємо виконати бажання господаря і провести каліграфічну хвилинку. Написання букв та буквосполучень (написання в повітрі, у зошиті) В ід мі де ед - Які з'єднання у буквосполучень? - Назвіть склади, які ми записали. Введіть ці склади у слова. - Ось ми і відчиняємо двері, а перед нами господар дому. Хто це? (Ведмідь) - Що цікавого у слові Ведмідь? (це словникове слово) - Як ми будемо писати Ведмідь чи Видмідь? - Запишіть у зошити слово Ведмідь правильно, з буквою е. - Наш Ведмедик у школі чув цікаве слово «сенкан» але не знає що воно означає. Скажіть що це таке? (відповіді) - Складіть сенкан із нашим словниковим словом. (на парті картки як складати сенкан) - Складіть речення із словом ведмідь. (Запис на дошці 1 дитиною. Підкреслити головні члени речення. Яке це речення за метою висловлювання? Позначити наголоси в словах) - Ведмедик дякує вам за допомогу. А ми продовжуємо подорожувати із Капітошкою. І він запрошує вас у гості до свого хорошого друга. ІІІ. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності. - А перед тим як відправитись до наступного будиночка, пригадайте і скажіть якою була тема нашого попереднього уроку української мови? Вам допоможе ребус (наголос, та слова з пропусками букв) - А може ви скажете над якою темою ми будемо працювати сьогодні? (закріплення вивченого про наголос) - Для чого нам це знати? ІV. Робота над темою уроку - А ось і будиночок друга Капітошки. Але і тут нас чекає завдання - пропуск. Це дистанційний диктант (одна дитина на дошці записує слова) Шофер, вишня, директор, метро, комбайн, вовк, льон, столяр, Шепетівка. - Поставте наголос в усіх словах. (Перевірити, поставити оцінки. Для дитини, що писала на дошці додаткові запитання, оцінка) - Ім'я друга Капітошки заховалось у дистанційному диктанті. Це назва тваринки. (Вовк) - Отже ми прийшли у гості до Вовчика (малюнок) Вовчик дуже любить читати книги і зараз нам пропонує попрацювати з нашим підручником. Вправа 115 с. 50 (читає завдання дитина) - Списати слова, які відповідають на питання яка? - Назвати слова протилежні за значенням. - Пояснити значення виділених слів. - Пригадати, які різні предмети називають словом «котики»? (малюнки) - Як називаються слова, які звучать і пишуться однаково, але мають різні значення? (багатозначні) - Вовчик дякує вам за роботу, а ми рушаємо далі. А ви не стомилися? Давайте відпочинемо. Фізкультхвилинка - Ми з вами прибуваємо до наступного будиночка. - Подивіться, тут навіть написано, хто в ньому живе.(Кулубок) - Ви здогадалися хто це? А як ви вважаєте чи правильно написано його ім'я? Як правильно? - Від якого слова походить назва цього казкового героя? (коло, і він круглий) - На який склад падає наголос у слові Колобок? (на останній, третій) - Давайте навчимо Колобка правильно записувати слова і ставити наголоси у них. Робота в группах - Поділіться у групи за кольором трикутничка, що лежить у вас на парті. 1 група - Прочитати слова, поставити у них наголос, відшукати зайве слово, пояснити чому воно зайве, склади з ним питальне речення. Золотий, кам'яний, олені, новий, портфель, Галинка. 2 група - Вставити пропущені букви у словах, знайти слово у якому змінивши наголос, зміниться значення слова. Скласти спонукальне речення із цим словом. М..лоток, кал..ндар, з..ма, з..мок, мрі.., чита..ня. (коли діти відповідають прикріпити малюнок замка, замка) 3 група - Постав у словах наголос, назви наголошений склад. Знайди слово у якому звуків менше, ніж букв. Поясни чому? Колобок, понеділок, вбрання, льон, брунька, холодний. - Ось тепер Колобок не буде допускати помилок у словах, а його ім'я на табличці ми замінимо.(прикріпити правильно написане). - Ми з вами так багато говоримо про наголос. А можливо він і не обов'язково має бути у словах? Чи все-таки він важливий? Як ви вважаєте? - Ви знаєте, а ось у цьому будиночку живе мудра пташка, (показати малюнок сови) яка хоче розказати вам чи у всіх мовах наголос такий важливий як в українській. Довідкове бюро (про наголос) - Ось бачите, правильно поставлений наголос допоможе нам зрозуміти значення слів. - Діти, скажіть будь ласка, до кого ми ходили в гості? З ким ми подорожували? - Наші герої залишають нам послання і я пропоную вам його прочитати.(З пропусками букв) Б..ЖА..МО У..ПІХ..В У Н..В..АННІ! VІ. Підсумок уроку - Який склад називається наголошеним? - Як називаються склади на які наголос не падає? - Які завдання були найцікавішими? Автор: Колосович О. О., вчитель початкових класів НВК №2 м. Шепетівка По матеріалам: Освіта.ua | |
Переглядів: 6128 | Рейтинг: 5.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |