Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Урок українського читання Тема: Урок-подорож поетичним стежинами. Василь Симоненко. «Виростеш ти, сину…» ( До 75 річниці з дня народження Василя Симоненка присвячено цей урок). Мета: Поглиблювати вміння учнів виразно читати вірші, знаходити головну думку твору, вчити порівнювати зміст віршів схожих за тематикою. Спонукати учнів до усвідомлення необхідності жити в мирі та злагоді. Виховувати в учнів дбайливе ставлення до Батьківщини. Плекати в них почуття патріотизму, національної гордості, любові до рідного краю, розуміння, причетності до всіх подій, що відбуваються в Україні. Формувати переконаність у нетлінності духовних скарбів народу, глибоку повагу до батьків, до України. Тип уроку: Урок засвоєння нових знань. Обладнання уроку: Картки для роботи в групах, портрети Василя Симоненка, виставка творів В.Симоненка, вишиванки, ілюстрації «Верба», «Калина», «Ювілейні монети», прислів’я про мову, про Батьківщину, плакат «Символіка України», жетони «ягоди калини» для нагородження працюючих учнів, карта-схема «Подорож». Очікувані результати: Навчити виразно читати вірш, ознайомити з творчістю В.Симоненка, пробудити відчуття гордості за свою країну, її неповторність, поглибити патріотичні почуття, пробуджувати інтерес учнів до української поезії, в процесі роботи вчити робити висновки. Хід уроку 1.Організація класу. (Вчитель читає вірш) Будьте уважні й старанні всі – 2. Колективна готовність до роботи: – Діти, на сьогоднішньому уроці ми повинні засвоїти твердження: ( Діти читають напис на дошці). Пам’ятай! Життя твоє одне – проживи його гідно! Батьківщина, як і мати, одна – не зраджуй їй! Працюй для своєї країни, для свого народу! 3.Створення емоційного настрою: слухання «Пісня проУкраїну» (Л.Забашта, Т. Лобода) . 4.Актуалізація знань Батьківщина – це земля не лише наших батьків, а й дідів і прадідів. Батьківщина – це край, де здавна звучить наша рідна мова й материнська пісня. Наша Батьківщина зветься Україною. Урок закликає нас до подорожі поетичними стежками. Впродовж подорожі ми ознайомимося з творами українського поета Василя Симоненка, портрет його до вашої уваги, згадаємо символіку нашої держави, в кінці нашої подорожі зробимо висновок: що для людини найдорожче, кого називають патріотом своєї Батьківщини. Ось карта нашої подорожі. Перша зупинка: «Символи України». (Робота в групах: керівники груп роблять повідомлення, демонструють наочність). І група. Українські символи – це герб, прапор, пісня, верба, калина і чарівна народна мова, яка полонить кожне серце. В основу нашого герба покладено стародавній золотий тризуб на синьому тлі. З історичної літератури відомо, що тризуб є символом державності, блискавиці. Жовтий колір – колір небесних світил, сонячного проміння, без якого неможливе життя. ІІ група. Національний прапор України має синій і жовтий кольори. Жовтий – це колір пшеничної ниви, хліба, зерна, золотого сонця, без якого не дозрів би хліб; синій – це колір чистого, мирного неба. Ці кольори на нашому прапорі, ніби пшениця в степах під блакитним склепінням неба, що символізує віковічне прагнення до миру, праці, краси та багатства рідної землі. ІІІ група. Верба і калина – невіддільні атрибути українського народу. Верба символ краси, неперервності життя, вона дуже живуча. Здавна в Україні вербу вважають святим деревом. Калина – дерево українського народу. А оскільки ягоди калини червоні, то й стали вони символом крові та невмирущого роду. Зоряна калина – і краса, і врода Нашої країни, нашого народу. ІV група.Стародавніми оберегами дому були рушники. Вони супроводжували людину від народження до смерті. На рушниках люди записували свою долю. Рушник пройшов крізь віки. Рушник і нині символізує чистоту почуттів, глибоку любов до своїх дітей, до народу. V група. Кожен символ несе в собі часточку душі українського народу, і тому без них не існувало б нашої України. VІ група. Найціннішим з усіх символів є українська мова. Вона, перш за все, – невичерпне джерело мудрості, в якому зібрані кращі надбання українського народу. Ми повинні пишатися тим, що живемо на такій землі і називаємо рідною таку красиву мову. Друга зупинка: «Мудрість народу». (Гра «Мікрофон»). – Своє ставлення до мови, до Батьківщини українці влучно виразили в прислів’ях. Прислів’я про мову 1.Птицю пізнають по пір'ю, а людину по мові. 2.Хто мови своєї цурається, хай сам себе стидається. 3.Рідна мова – не полова: її за вітром не розвієш. 4.Від теплого слова і лід розмерзається. Прислів’я про Батьківщину 5.Без верби і калини нема України. 6.Кожному мила своя сторона. 7.Людина без Вітчизни, як соловей без пісні. 8.За рідний край життя віддай. Третя зупинка: «Роздуми». (Бесіда). – Діти, прислів’я та приказки – це народна мудрість. Ви підростаєте освіченими людьми, тож доберіть синонім до слова Вітчизна. –Знаєте ви, що таке Батьківщина? 9. Батьківщина — це ліс осінній,
– Батько, батьки. – Батьки завжди турбуються про вас, мріють, щоб їхні діти виросли гідними громадянами своєї країни. Батьки дають своїм дітям поради, бажають щастя, здоров’я, успіхів. 5.Вивчення нового матеріалу Четверта зупинка: «Знайомство». (Портрет В.Симоненка; розповідь учителя). – Ось і український поет Василь Симоненко згадує батьківський наказ у своєму вірші «Лебеді материнства», уривок з якого ми будемо сьогодні вивчати. Він зібрав у собі всю правду, всю долю, і майбутній день України. Василь Андрійович чесний, справжній, воістину найулюбленіший Поет свого покоління. Своїм життям і літературним прикладом Симоненко підтвердив істину, що національна гідність і честь – то ознаки лиця. Коли вона в тебе є – ти непоборний. Василь Симоненко з істинних синів України. Коли в нації є такі сини, вона щаслива! Словникова робота. -У вірші Василя Симоненка «Виростеш ти, сину…» зустрінуться слова, які вам можуть бути не зовсім зрозумілі, зверніть на них увагу. Вирушити – отправиться приспані–задремавшие завше–всегда. –Послухайте вірш, дайте відповідь на питання. Варіативна робота: І варіант. Що не можна вибирати в житті? ІІ варіант. Які образи супроводжують людину протягом життя? (Слухання вірша, відповіді на питання). П’ята зупинка:«Відпочинок». Фізхвилинка. УКРАЇНА, (діти розводять руки) Шоста зупинка: «Читайлик». (Робота над змістом вірша та виразним читанням). –Ми з вами прочитаємо виразно вірш і знайдемо рядки, в яких виражено основну думку. (Колективна робота: «Передзвін». Вчитель читає вірш, учні слухають і повторюють. Після читання звучать відповіді на питання). Робота в групах. Конкурс читання вірша. –Всі читають вірш, а керівник групи визначить, хто братиме участь у конкурсі. Визначення переможця конкурсу. | |
Переглядів: 6285 | Рейтинг: 4.3/6 |
Всього коментарів: 0 | |