Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Велика буква в кличках тварин. Навчальний діалог
Укр.м. Дата ___________________
Вчитель: Бондар Т.М.
Тема: Велика буква в кличках тварин. Навчальний діалог.
Мета: формувати поняття «кличка» тварини, вміння писати клички тварин з великої букви; вчити добирати влучні клички тваринам; вправляти в діалогічному мовленні; розвивати зв'язне мовлення учнів, мислення, вміння доповнювати речення; розвивати вміння аналізувати, доводити; закріплювати знання про слова-назви предметів; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до рідного слова, бажання допомагати іншим .
ХІД УРОКУ:
І. Організація класу
Напис на дошці
Американський винахідник Генрі Форд сказав:
Зібратися разом - це початок,
Триматися разом - це прогрес,
Працювати разом - це успіх!
Снігопад ПРОГРЕС
Прогрес, або поступ (лат. progressus — рух вперед, успіх) — напрям розвитку від нижчого до вищого, поступовий рух уперед, до кращого.
Ми зібралися, тримаємося разом і починаємо працювати. Бажаю успіху!

ІІ. АОЗ
1.Перевірка д/з

2.Опитування
Правило іменник
Наведіть приклади
Наведіть приклади істот та неістот
Правило вживання великої букви в іменах, по батькові, прізвищах
Наведіть приклади: 1 ряд імена, 2 ряд по батькові, 3 ряд прізвища
А що означають ваші імена?
Ви показали свої знання, будемо рухатися далі. Ми завжди тільки вперед!

ІІІ. МНД, повідомлення теми
1.Розгадування загадки
Скаче двором: "І-го-го!" -
Не боюся я його,
Бо воно спокійно й мило
З рук моїх травичку їло.
(Лоша)
2.Каліграфічна хв (коса лінія)
Це назва істоти чи неістоти? Доведіть!

Діти, у моєї бабусі Олі в селі є кобила Зірка. Вона народила маленьке лошатко. Воно таке швидке, грайливе… Але ми ще не придумали йому кличку. Допоможете?! Вчитель наводить дітей до думки, що є швидкі пташки, орел, наприклад. Діти називають лоша.
Як звати мою бабусю? З якої літери пишуться імена?
Бабуся мені сказала, що ми маємо написати кличку, бо вона старенька й може забути, якщо ми просто скажемо їй. А от, коли запишемо, то вона постійно дивитиметься на написане й пам’ятатиме. А ми ще не зовсім знаємо, як писати клички тварин.

Як ви гадаєте, якою буде тема нашого уроку?
Так, велика буква в кличках тварин.
Ну що ж… Вперед до знань!

ІV. Вивчення теми уроку
1.Складання речення про лоша
У моєї бабусі є лоша Орлик.
Робота над реченням.
Скільки слів у реченні? З якої літери починаємо писати речення? Як пишуться слова в речення?
Вчитель записує на дошці речення, учні списують.
Діти, а чому слово Орлик написане з великої літери?
Висновок: клички тварин пишуться з великої літери.

2.Робота з правилом
Вчора ми з вами вивчили, що імена, по батькові, прізвища людей пишуться з ….
А що ще ми можемо додати до цього правила? Так, що клички тварин пишуться теж великої літери.
Але залишився ще один рядок. А що буде там, ми дізнаємося на наступному уроці.

Фізкультхвилинка

3.Творча робота
На минулому уроці ми з вами говорили, що у кожного з вас є друзі.
Як ви гадаєте у Орлика є друзі на бабусиному подвір’ї? Так, це кішка, песик, телятко, півник, кролик, баранчик.
Словниково-логічна вправа: свійські тварини….., домашні тварини…..
Але всі його друзі без кличок.
Давайте придумаємо їм клички.
Діти усно добирають клички тваринам й записують словосполучення в зошити.
Перевірка.
Отже, клички тварин пишуться з великої літери.

V. Закріплення
1.Розподільний диктант
В перший стовпчик записуємо імена людей, в другий – клички тварин.
Марина, Пушок, Персик, Іван, Архип, Мурка, Плямка, Хомка, Катруся, Матвій, Барсик, Сімка.
Двоє учнів працюють біля дошки. Перевірка.
2.Навчальний діалог
Діти, а у вас є домашні улюбленці? Давайте поговоримо про них.
Вчитель показує приклад діалогу з одним із учнів.
Робота в парах. Діалог.
Бажаючі виходять на клас.
3.Самостійна робота
Робота з текстом
Учні читають текст й виписують клички тварин.
Перевірка з дошки.
А чи є у тексті імена, по батькові, прізвища людей? Назвіть.

VІ. Підсумок
Яку тему ми вивчали?
Правило
Чи знадобиться вам у житті набуті знання? Де? Як?
А чи допоможемо ми бабусі Олі? Напишіть на дошці кличку нашого лошатки. Я їй передам.

VІІ. Д/з картка
Категорія: Уроки | Додав: adelina (29.11.2016) | Автор: Тетяна Миколаївна E
Переглядів: 1112 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!