Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Велика буква в кличках тварин. Навчальний діалог
Укр.м. Дата ___________________ Вчитель: Бондар Т.М. Тема: Велика буква в кличках тварин. Навчальний діалог. Мета: формувати поняття «кличка» тварини, вміння писати клички тварин з великої букви; вчити добирати влучні клички тваринам; вправляти в діалогічному мовленні; розвивати зв'язне мовлення учнів, мислення, вміння доповнювати речення; розвивати вміння аналізувати, доводити; закріплювати знання про слова-назви предметів; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до рідного слова, бажання допомагати іншим . ХІД УРОКУ: І. Організація класу Напис на дошці Американський винахідник Генрі Форд сказав: Зібратися разом - це початок, Триматися разом - це прогрес, Працювати разом - це успіх! Снігопад ПРОГРЕС Прогрес, або поступ (лат. progressus — рух вперед, успіх) — напрям розвитку від нижчого до вищого, поступовий рух уперед, до кращого. Ми зібралися, тримаємося разом і починаємо працювати. Бажаю успіху! ІІ. АОЗ 1.Перевірка д/з 2.Опитування Правило іменник Наведіть приклади Наведіть приклади істот та неістот Правило вживання великої букви в іменах, по батькові, прізвищах Наведіть приклади: 1 ряд імена, 2 ряд по батькові, 3 ряд прізвища А що означають ваші імена? Ви показали свої знання, будемо рухатися далі. Ми завжди тільки вперед! ІІІ. МНД, повідомлення теми 1.Розгадування загадки Скаче двором: "І-го-го!" - Не боюся я його, Бо воно спокійно й мило З рук моїх травичку їло. (Лоша) 2.Каліграфічна хв (коса лінія) Це назва істоти чи неістоти? Доведіть! Діти, у моєї бабусі Олі в селі є кобила Зірка. Вона народила маленьке лошатко. Воно таке швидке, грайливе… Але ми ще не придумали йому кличку. Допоможете?! Вчитель наводить дітей до думки, що є швидкі пташки, орел, наприклад. Діти називають лоша. Як звати мою бабусю? З якої літери пишуться імена? Бабуся мені сказала, що ми маємо написати кличку, бо вона старенька й може забути, якщо ми просто скажемо їй. А от, коли запишемо, то вона постійно дивитиметься на написане й пам’ятатиме. А ми ще не зовсім знаємо, як писати клички тварин. Як ви гадаєте, якою буде тема нашого уроку? Так, велика буква в кличках тварин. Ну що ж… Вперед до знань! ІV. Вивчення теми уроку 1.Складання речення про лоша У моєї бабусі є лоша Орлик. Робота над реченням. Скільки слів у реченні? З якої літери починаємо писати речення? Як пишуться слова в речення? Вчитель записує на дошці речення, учні списують. Діти, а чому слово Орлик написане з великої літери? Висновок: клички тварин пишуться з великої літери. 2.Робота з правилом Вчора ми з вами вивчили, що імена, по батькові, прізвища людей пишуться з …. А що ще ми можемо додати до цього правила? Так, що клички тварин пишуться теж великої літери. Але залишився ще один рядок. А що буде там, ми дізнаємося на наступному уроці. Фізкультхвилинка 3.Творча робота На минулому уроці ми з вами говорили, що у кожного з вас є друзі. Як ви гадаєте у Орлика є друзі на бабусиному подвір’ї? Так, це кішка, песик, телятко, півник, кролик, баранчик. Словниково-логічна вправа: свійські тварини….., домашні тварини….. Але всі його друзі без кличок. Давайте придумаємо їм клички. Діти усно добирають клички тваринам й записують словосполучення в зошити. Перевірка. Отже, клички тварин пишуться з великої літери. V. Закріплення 1.Розподільний диктант В перший стовпчик записуємо імена людей, в другий – клички тварин. Марина, Пушок, Персик, Іван, Архип, Мурка, Плямка, Хомка, Катруся, Матвій, Барсик, Сімка. Двоє учнів працюють біля дошки. Перевірка. 2.Навчальний діалог Діти, а у вас є домашні улюбленці? Давайте поговоримо про них. Вчитель показує приклад діалогу з одним із учнів. Робота в парах. Діалог. Бажаючі виходять на клас. 3.Самостійна робота Робота з текстом Учні читають текст й виписують клички тварин. Перевірка з дошки. А чи є у тексті імена, по батькові, прізвища людей? Назвіть. VІ. Підсумок Яку тему ми вивчали? Правило Чи знадобиться вам у житті набуті знання? Де? Як? А чи допоможемо ми бабусі Олі? Напишіть на дошці кличку нашого лошатки. Я їй передам. VІІ. Д/з картка | |
Переглядів: 1112 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |