Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Від конфлікту до співробітництва Урок для учнів 4-го класу Мета: формувати громадянські риси, показати загальний характер прав людини, розвивати навички співробітництва, взаємодопомоги, виховувати товариськість, взаємоповагу Обладнання: плакати із зображенням казкових героїв, анкета, таблиця займенників, розрізані картинки, картки з прислів'ями, відеозапис. Хід уроку І. Актуалізація опорних знань учнів. Бесіда Пригадайте, який важливий документ з прав дитини було прийнято 20 листопада 1989 року? Які основні статті Конвенції ви знаєте? А ще краще пригадати права дитини вам допоможе гра «Що ти за герой?» ІІ. Гра «Що ти за герой?» Учень має відгадати, яким казковим героєм він є, називаючи права, які, на його думку, були порушені стосовно нього. Клас відповідає «так» чи «ні». Наприклад:
III. Вимірювання «температури прав дитини» в класі Учні заповнюють анкету, питання якої складено на основі Конвенції ООН про права дитини, підсумовується кількість балів. Максимально можлива температура - 36 градусів прав дитини. Учитель. Отже, в нашому класі всі здорові, усім тепло і затишно. Дуже важливо, щоб така обстановка й надалі існувала в нашому класі. Тому сьогодні ми поговоримо про дуже важливі та цікаві речі, які хоч і не мають прямого відношення до граматики, але все ж таки пов'язані із цією таблицею. IV. Робота з таблицею займенників Я маю право... ___ Ми маємо право... Діти працюють у групах. Кожна група має свою назву («Я», «Ти», «Ми»...). Можна задати ряд питань (Чи мають право вчитися, відпочивати, писати листи друзям?). Діти, поглянувши на таблицю і подумавши, наводять конкретні приклади, що пояснюють, які права можуть мати «Я», «Ти», «Він»... Кожна група наводить приклад тільки для того займенника, яким вона позначена, і записує його на дошці поруч із таблицею: Я маю право на свободу спілкування. Питання до групи «Ви»: - Хіба Ви не маєте права на читання улюблених книжок, на відпочинок? Питання до групи «Ти»: Питання до групи «Він»: - Чи тільки Я маю право на свободу спілкування? Висновок Кожен має право. - Усі мають права. Висновок Кожен повинен поважати права кожного! - А що може статися, якщо ми не поважатимемо права інших? V. Сценка «Ми розбили склянку з чаєм» Учитель. Часто ми можемо бачити в класі чи в їдальні таку сценку: - Ти розбив! Учитель. Як вчинили герої сценки? Давайте сьогодні перевіримо, що ж краще: працювати разом, співробітничати чи й далі продовжувати конфліктувати. VI. Гра «Хто швидше?» Учитель. Уявімо собі, що Олексій і Богдан посварилися і не захотіли миритися, кожен наполягав на своєму, а Руслан і Мишко знайшли спільну мову. Хлопчикам треба розфарбувати квітку, але Олексій і Богдан будуть працювати окремо, поодинці, а Руслан і Мишко разом. Перевіримо, хто швидше і краще справиться із завданням. Висновок VІІ. Робота з оповіданнями Учитель. Перед вами на аркуші невеличкі казочки «Два цапки» і «Дві кізочки». Прочитайте їх. Чи однаково вчинили герої цих казок? Висновок VIII. Робота з розрізаними картинками Робота в групах. Кожна група отримує конверт з розрізаними картинками. Учитель. Хто зображений на цих картинках? Так. Два віслючка паслись на полі, їхні мотузки заплутались в одну. Раптом вони побачили дві копиці сіна, їм захотілося поїсти. Складіть картинки в такому порядку, як, на вашу думку, діяли віслючки. Допоможіть їм вийти зі скрутної ситуації і не залишитись голодними. (Картинка.) Учитель. Отже, як вони дійшли згоди? Висновок IX. Робота з прислів'ями Учитель. З'єднайте праву і ліву частини приспівїв, підкресліть ті з них, які, на вашу думку, стосуються теми нашого уроку. - Там, де лад, але справа краще. X. Підсумок уроку Учитель. Отже, що краще, конфлікт чи співробітництво? Чому? Багато віршів, оповідань, пісень складено про дружбу, про співробітництво. Закінчити наш урок я хочу однією з них. Це пісня, яку ви співали на святі Букварика в першому класі. Подивіться цей відеозапис, підспівуйте, якщо пам'ятаєте слова, упізнавайте себе, своїх друзів, коли ви були ще зовсім маленькими і лише вчилися розуміти один одного, дружити, спілкуватися. За ці роки ви змінилися, але залишилося головне - ви однокласники, ви друзі, а отже, будь-який конфлікт ви зможете вирішити. Автор: С. Виклюк По матеріалам: Освіта.ua | |
Переглядів: 2125 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |