Тема. Виготовлення метеликів у техніці торцювання.
Мета: ознайомити учнів із технікою торцювання;формувати спостережливість,відчуття пропорції;розвивати уяву;виховувати любов і бережливе ставлення до природи,естетичні смаки.
Обладнання: гофрований папір,шаблони,технічне обладнання.
Хід уроку
І Організація класу.
1.Перевірка готовності робочих місць.
2.Емоційний настрій на урок.
- Пропоную провести урок під девізом:
Душу і серце в роботу вклади,
Кожну хвилину в труді бережи.
3.Мої побажання вам діти:
Бажаю усім,щоб до кожного з вас
Завітало натхнення сьогодні у клас
І збудило бажання здобути знання,
Щоб потім життям ви не йшли навмання.
Щоб вам захотілось новеньке пізнати,
Самим научитись та інших навчити
Тож я побажаю,щоб лінь ви прогнали
Й натхнення щоб кожного дня зустрічали.
ІІ Актуалізація опорних знань.
Прийшла довгоочікувана весна. Цю пору року всі чекають з нетерпінням. Художники про неї пишуть картини,поети пишуть вірші,композитори складають музику. Послухайте твір всесвітньовідомого польського композитора Фредеріка Шопена «Весняний вальс» і уявіть собі цю красуню.
-А ще весною з являється маленьке створіння, яке своєю красою зачаровує всіх. Хто це, вам допоможе відповісти загадка.
Він барвисті крила має,
Cам на квіточки сідає,
Прудко й весело літає,
Його кожен добре знає.(Метелик)
Давні римляни вірили,що метелики утворилися з квітів,які літають відірвавшись від стебел.
-А зараз послухайте цікаві факти про метеликів,які підготували наші учні.
1.На сьогоднішній день відомо близько 170 000 видів метеликів. З них приблизно десята частина – денні,решта – нічні.
Метелики бувають різні.Є дуже маленькі,розміром 3мм. А є метелики,які схожі за своїм розміром на птаха. Їхній розмах крил сягає до 30см. Мешкає один з таких метеликів у лісах Бразилії і називаються Тропічна совка або Тизанія Агринпини.
2.Ще одним з метеликів-велетнів є Attacus altas. Розмах його крил перевищує 30см(відео). Його часто плутають з птахом. Ці метелики живуть в печерах Індії. Вони рахуються нічними метеликами. Ці красені нічого не їдять,так як не мають рота. Вони запасаються поживними елементами,будучи гусінню.
3.Життя метеликів коротке-практично всі види живуть лише кілька днів. Зате цього часу,щоб дати життя сотням інших видів.
Виявляється,крила метеликів безбарвні. А яскравому забарвленню,яке ми бачимо,метелики зобов язані лусочкам,якими покриті їхні тіла. Ці лусочки особливим чином відображають і заломлюють сонячне світло.
4.Метелики мешкають не тільки в тропічних,де дуже тепло. Є і арктичні особини, що живуть недалеко від Північного полюса,так звані,арктичні метелики. Від тропічних родичів їх відрізняє забарвлення крил - біле,майже прозоре.
ІІІ Повідомлення теми і мети уроку.
Казка про метелика
- До нас, сьогодні,теж завітав метелик. З ним трапилась прикра пригода. І він хоче нам її розповісти.
Автор. Одного сонячного ранку пролітав він над квітковою галявиною. Раптом чує хтось плаче. Покружляв,подивився і побачив,майже непомітну квітку.
Метелик. Що трапилось?
Квітка. Нічого.
Метелик. Чого ж ти плачеш?
Квітка. Як же мені не плакати?Поглянь навколо . Всі квіти красиві,тому до них прилітають комашки,співають їм пісень. Метелики потішають їх танцями . Мене теж ніхто не бачить і ніхто не приходить у гості. Мені так сумно.
Метелик. Я допоможу тобі.
Автор. Він сів на пелюстки квітки і крилечками торкнувся їх. Барви швидко заповнили пелюстки і квітка стала просто красунею. А метелик полетів собі далі і потрапив до кожного з вас на стіл.
- Сьогодні,дітки,ми допоможемо ще одній сумній квітці стати красунею. І в цьому їй допоможуть ваші метелики.
Фізкультхвилинка.
Торцювання-один з видів паперового рукоділля. За допомогою торцювання можна створювати дивовижні об ємні картини,мозаїки,декоративні елементи інтер єру.
Практична робота.
Учні повторюють правила користування з ножицями,клеєм.
- Візьміть шаблони метеликів,покладіть перед собою. Торцювати заготівлю будемо прямокутниками кольорового паперу розміром 1-2 см. Кожен прямокутник треба зім яти за допомогою олівця так,як показано на фото. Готову деталь потрібно акуратно приклеїти за допомогою клею-олівця. Далі приклеїти деталі як можна ближче один до одного,щоб уникнути пустоти. Заповнюємо деталі нашої заготовки-метелика різнокольоровими паперовими деталями. В самому кінці кріпимо із зворотного боку за допомогою клею вусики метелику.
Підсумок уроку.
- Яку техніку ми використовували,щоб виготовити наших метеликів?
- У природі серед метеликів є такі,яких залишилося зовсім мало. Їх потрібно оберігати. Як це зробити?
- Я впевнена,що з сьогоднішнього дня кожен із вас буде милуватися метеликом здалека.
- Наш урок я б хотіла закінчити віршем А.Костецького «Метелика ловити я не хочу..»
Метелика ловити я не хочу:
Він – квітка неба,хай живе собі!
Хай крильцями барвистими тріпоче,
Щоб радісно було мені й тобі!
І квітку лісову не стану рвати,
Її додому я не понесу,
Бо вдома їй джмеля не погойдати
І не попити ранками росу!
І ні стеблинку,гілку чи травинку
Я не ображу: це- страшенний гріх!
Бо в кожній з них живе тремка живинка,
Що світиться довірою до всіх.
|