Практичне заняття
Поняття про стрес
Тема: ( Що таке стрес ? ) Як з ним боротися?
Мета: -поглибити знання учнів про стрес,його ознаки,стадії, його роль в житі людини;
-сформувати знання про способи боротьби із стресом та його профілактикою;
- формувати ціннісне ставлення до себе , до сім’ї, людини , родини, до праці природи, до мистецтва
Обладнання: - відео “Я малюю щастя…”,відео фото ”Стресові ситуації”, смайлики ”Емоційні стани”,
-м’ячик
- музика “Лунна соната” Л. В. Бетховена.
- телевізор
Тип заняття: практична робота.
План:
I. Вступ
1.Інтригуючий початок Перегляд відео фото Стресові ситуації
2.Поняття про стрес.
Стрес ( від англ. Стрес – напруга , тиск) – неспецифічна реакція організму у відповідь на дуже сильну дію подразників ззовні, яка неперевижчує норму. Стрес – це нейрогуморальна реакція організму на дію стресових факторів .
Вперше ввів цей термін 1932 році Волтер Бредфорд Кеннон ; 1946 році канадеці Ганс Сельє.
Стадії стресу
1 стадія тривоги користь від короткочасної дії стресу
2 стадія опору
3 Стадія виснаження шкода від довготривалої дії
Значення стресу –мобілізація сил організму для адаптації до умов довкілля.
-Сучасні психологі стверджують , що 2/3 населення промислово розвинутих країн вмирають від стресів.
-Від великого обсягу інформації виникають емоційні стреси.
- Стрес причина таких «хвороб століття» як інфаркт, гіпертонія, інсульт, виразкова хвороба, хвороба нервової системи, 25-30 років тому стрес рідко проявлявся.
3.Повідомлення теми заняття
ІІ. Ознаки емоційного стресу
Вправа «Асоціація». Учні утворюють 4 команди . Кожна команда передає іншій м’ячик і називає емоцію на смайликах.
ІІІ. Аналіз життєвих ситуацій ( стресових ситуацій).
Кожна команда отримала завдання , і роздрукований матеріал.
А) За 1 хвилину команда повинна назвати методи боротьби із стресом.(запис на дошці. Веде вчитель).
Б) За 1 хвилину учні повинні назвати методи профілактики стресу до кожної ситуації.
Наші гості формують експертну групу. Визначають , яка команда дала правильні відповіді на дані життєві ситуації.
Методи боротьби із стресом:
Інтернет – ресурси
1, 2, 6, 7, 10, 11, 17, 19.
АТО
1, 5, 11, 12, 14, 18.
Контрольна робота
1, 2, 8, 11, 19, 23, 24.
Розлучення батьків
1, 2, 4, 13, 14.
Методи профілактики стресу:
1, 5, 6, 9,
2, 3, 5
1, 7, 8, 9,
1. 2,5,6
ІV. Перегляд відео «Я малюю щастя»(6хв.)
Щаслива людина – це людина , яка позбавлена негативного впливу стресу.(Сонце, дім, мама.)
V. Методи аутотренінгу – ефектівний метод самодопомоги,
( Звучить музика «Лунна соната»)
Голос вчителя:
Очі заплющили, сіли зручно.
1. Моє тіло повністю розслаблене.
2. Я дихаю автоматично – легко і вільно.
3. Я повністю розчиняюся в теплі, спокої і відпочинку.
4. Ніяка причина (сформулювати причину) не виведе мене із рівноваги.
5. Мій стан – це стан стійкої рівноваги.
6. Я абсолютно володію собою.
7. Тепер я вимовляю слово «стоп» І «страх», нерішучість і тривога покинуть мене (ПАУЗА витримати)
«СТОП»
Відкрийте очі. Виключіть музику.
VI. Висновок:
- Чи навчились Ви методам боротьби із стресом і його профілактикою. Світлі кольори - навчились; темні кольори – не навчились.
(Діти клеять наліпки на «Дереві життя»).
Вчитель: дякую класу за допомогу упроведенні і підготовці практичного заняття , і (присутнім) гостям за правильну оцінку. Всі вільні. Практичне заняття закінчене.
|