Каталог статей
Головна » Статті » Обдарована дитина » Різні аспекти цього питання | [ Додати статтю ] |
Вікові особливості психічного розвитку обдарованих дітей · говорять розгорнутими реченнями; · здатні довго концентруватися на одному предметі або занятті, повертаючись до нього протягом декількох днів; · можуть концентруватися на чому-небудь і одночасно помічати, що відбувається навколо; · у 2,5 роки можуть брати участь у рольових іграх. Три роки: · словник досягає приблизно 1200—1500 слів, володіють найпростішими граматичними конструкціями; · деякі діти можуть читати дитячі книжки (самостійно або з невеликою допомогою дорослих, освоюючи читання) і дуже цим захоплені; · дуже цікаві, хочуть усе досліджувати, наполегливі в пошуках відповідей на запитання; · гарна пам'ять на речі і події, мають яскраві спогади про себе і події свого життя; · мають поняття про кількість і кількісні відношення (більше, менше, дорівнює); · як і інші діти, виявляють розходження статей і ролей, які чоловіки і жінки відіграють у житті; · розуміють близьких людей (приймають їх «роль» у грі, зображуючи маму або тата); · здатні розрізняти ознаки гарного і поганого настрою. Від трьох до п'яти років: · виявляють цілеспрямовану цікавість до головоломок, загадок; люблять малювати, вирізувати, склеювати; опановують письмом. Чотири роки: · багато хто читають, від простих книжок переходять до читання книг для дошкільного віку; · уміють робити прості логічні висновки; · здатні помічати логічні помилки в дорослих; · оперують порівнянням двох об'єктів за допомогою третього (за допомогою палички можуть виміряти глибину калюж і порівняти їх); · здатні самостійно робити операції естетичного вибору: подобається — не подобається, краше — гірше; · розуміють зміни в навколишньому світі; · виявляють здатність вирішувати прості проблеми; · виявляють гарну поінформованість про явища і події навколишнього світу: знають, з чого зроблені різні предмети, як роблять залізо, скло іт. д., їх цікавлять проблеми життя, народження; · до п'яти років обдаровані діти не завжди можуть розрізнити реальність і фантазію через яскравість уяви, вірять у казки і чарівництво. П'ять років: · до п'яти років можуть робити додавання в межах десятка, віднімання в межах п'яти; · здатні самостійно робити прості висновки; · виявляють почуття гумору, розуміють гру слів і вміють цим користуватися у спілкуванні з іншими людьми; · здатні до переключення уваги і можуть сприймати одночасно і паралельно два джерела інформації, наприклад, читати книгу і слухати музику; · мають різнобічні інтереси, нерідко понад свій вік; для задоволення свого інтересу часто звертаються до дорослого; · допитливість не знає меж, поглинає нову інформацію, як губка, жадібні до всього нового і незвичайного; · здатні швидко засвоювати і використовувати нову інформацію: здається, дитина чула щось мимохідь, а вона раптом висловлює з цього приводу свою думку; · з різних джерел знають багато чого про проблеми, з якими самі не стикалися, можуть зрозуміти більш складні концепції, ніж їхні однолітки; · здатні до наслідування, добре копіюють поводження інших людей. Шість років: · здатні до узагальнення, використовують абстрактні поняття; · установлюють різнобічні зв'язки між предметами, людьми, навіть якщо ці зв'язки і не очевидні; · здатні до планування своїх дій: уявляють собі мету дії, засоби її досягнення, послідовність дій і кінцевий результат; часто практичну задачу вирішують спочатку подумки; · помічають розходження в усьому, навіть дрібні деталі не вислизають з-під їхньої уваги; · здатні передбачати хід подій (на інтуїтивному рівні); · гарна пам'ять, їм не потрібно для запам'ятовування багаторазових повторень; · критичність стосовно себе й інших людей (часто незадоволені результатами своєї роботи, прагнуть переробити, поліпшити її, помічають помилки в поводженні навколишніх людей); · проявляють творчість в усьому: оригінально, нестандартно діють, гнучко вирішують задачі, прагнуть виразити себе в різних сферах діяльності, зробити щось незвичайне по-своєму; · виявляють наполегливість у подоланні труднощів і перешкод у досягненні мети, неуспіх не бентежить їх. Дії батьків: · забезпечити різноманітні матеріали, що відповідають власним інтересам дитини (книги, іграшки, загадки, фільми); · у дитини має бути спеціальне заняття для занять і збереження іграшок; · на стінах кімнати — яскраві малюнки; у будинку — багато книг; у дитини — олівці, фарби, фломастери, кольоровий папір, ножиці, клей, шматочки тканини тощо; · привчати дитину до того, щоб вона прибирала своє робоче місце; · ставте дитині стільки ж питань, скільки він ставить вам; · давати завдання, що розвивають уяву дитини, наприклад, «Неза-кінчені розповіді», коли дітям пропонується закінчити розпочату розповідь. | |
Переглядів: 2105 | Рейтинг: 1.5/2 |
Всього коментарів: 0 | |