Каталог статей

Головна » Статті » Обдарована дитина » Різні аспекти цього питання [ Додати статтю ]

Вікові особливості психічного розвитку обдарованих дітей

Вікові особливості психічного розвитку обдарованих дітей

 

·         говорять розгорнутими реченнями; 

·         здатні довго концентруватися на одному предметі або занятті, повертаючись до нього протягом декількох днів; 

·         можуть концентруватися на чому-небудь і одночасно помічати, що відбувається навколо;

·         у 2,5 роки можуть брати участь у рольових іграх.

 

Три роки: 

·         словник досягає приблизно 1200—1500 слів, володіють найпро­стішими граматичними конструкціями; 

·         деякі діти можуть читати дитячі книжки (самостійно або з не­великою допомогою дорослих, освоюючи читання) і дуже цим захоплені; 

·         дуже цікаві, хочуть усе досліджувати, наполегливі в пошуках відповідей на запитання; 

·         гарна пам'ять на речі і події, мають яскраві спогади про себе і події свого життя; 

·         мають поняття про кількість і кількісні відношення (більше, менше, дорівнює); 

·         як і інші діти, виявляють розходження статей і ролей, які чоловіки і жінки відіграють у житті; 

·         розуміють близьких людей (приймають їх «роль» у грі, зображу­ючи маму або тата); 

·         здатні розрізняти ознаки гарного і поганого настрою. Від трьох до п'яти років: 

·         виявляють цілеспрямовану цікавість до головоломок, загадок; люблять малювати, вирізувати, склеювати; опановують письмом.

Чотири роки:

·         багато хто читають, від простих книжок переходять до читання книг для дошкільного віку;

·         уміють робити прості логічні висновки;

·         здатні помічати логічні помилки в дорослих; 

·         оперують порівнянням двох об'єктів за допомогою третього (за до­помогою палички можуть виміряти глибину калюж і порівняти їх); 

·         здатні самостійно робити операції естетичного вибору: подоба­ється — не подобається, краше — гірше;

·         розуміють зміни в навколишньому світі;

·         виявляють здатність вирішувати прості проблеми;

·         виявляють гарну поінформованість про явища і події навколиш­нього світу: знають, з чого зроблені різні предмети, як роблять залізо, скло іт. д., їх цікавлять проблеми життя, народження; 

·         до п'яти років обдаровані діти не завжди можуть розрізнити реальність і фантазію через яскравість уяви, вірять у казки і ча­рівництво. 

П'ять років:

·         до п'яти років можуть робити додавання в межах десятка, відні­мання в межах п'яти; 

·         здатні самостійно робити прості висновки; 

·         виявляють почуття гумору, розуміють гру слів і вміють цим ко­ристуватися у спілкуванні з іншими людьми; 

·         здатні до переключення уваги і можуть сприймати одночасно і паралельно два джерела інформації, наприклад, читати книгу і слухати музику; 

·         мають різнобічні інтереси, нерідко понад свій вік; для задово­лення свого інтересу часто звертаються до дорослого; 

·         допитливість не знає меж, поглинає нову інформацію, як губка, жадібні до всього нового і незвичайного; 

·         здатні швидко засвоювати і використовувати нову інформацію: здається, дитина чула щось мимохідь, а вона раптом висловлює з цього приводу свою думку; 

·         з різних джерел знають багато чого про проблеми, з якими самі не стикалися, можуть зрозуміти більш складні концепції, ніж їхні однолітки; 

·         здатні до наслідування, добре копіюють поводження інших лю­дей. 

Шість років:

·         здатні до узагальнення, використовують абстрактні поняття; 

·         установлюють різнобічні зв'язки між предметами, людьми, навіть якщо ці зв'язки і не очевидні; 

·         здатні до планування своїх дій: уявляють собі мету дії, засоби її досягнення, послідовність дій і кінцевий результат; часто прак­тичну задачу вирішують спочатку подумки; 

·         помічають розходження в усьому, навіть дрібні деталі не висли­зають з-під їхньої уваги; 

·         здатні передбачати хід подій (на інтуїтивному рівні); 

·         гарна пам'ять, їм не потрібно для запам'ятовування багаторазових повторень; 

·         критичність стосовно себе й інших людей (часто незадоволені результатами своєї роботи, прагнуть переробити, поліпшити її, помічають помилки в поводженні навколишніх людей); 

·         проявляють творчість в усьому: оригінально, нестандартно діють, гнучко вирішують задачі, прагнуть виразити себе в різних сферах діяльності, зробити щось незвичайне по-своєму; 

·         виявляють наполегливість у подоланні труднощів і перешкод у досягненні мети, неуспіх не бентежить їх. 

Дії батьків:

·         забезпечити різноманітні матеріали, що відповідають власним інтересам дитини (книги, іграшки, загадки, фільми); 

·         у дитини має бути спеціальне заняття для занять і збереження іграшок; 

·         на стінах кімнати — яскраві малюнки; у будинку — багато книг; у дитини — олівці, фарби, фломастери, кольоровий папір, но­жиці, клей, шматочки тканини тощо; 

·         привчати дитину до того, щоб вона прибирала своє робоче місце; 

·         ставте дитині стільки ж питань, скільки він ставить вам; 

·         давати завдання, що розвивають уяву дитини, наприклад, «Неза-кінчені розповіді», коли дітям пропонується закінчити розпочату розповідь. 

Категорія: Різні аспекти цього питання | Додав: [ADM]Irina (27.07.2010)
Переглядів: 2105 | Рейтинг: 1.5/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!