Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » "Методична скарбничка" | [ Додати статтю ] |
Вивчення прийменника Як самостійна частина мови прийменник вивчається в 2 класі. Однак ще в букварний період навчання грамоти діти практично знайомляться з ціює частиною мови під час читання вміщених у букварі текстів і запису речень. Отже, ще в цей час у вчителя з'являється нагода пяснити дітям роздільне написання прийменників ("маленьких слів”) з іншими словами. У 3 і 4 класах учні знову повертаються до вивчення прийменників з метою зіставлення їх із префіксами, на основі чого закріплюються навички роздільного написання прийменників і злитого-префіксів. Крім того, вивчаючи відмінювання іменників, діти дізнаються, з якими применниками вживаються окремі відмінки. Головне завдання вчителя під час опрацювання прийменника полягає у: формуванні уміння виділяти прийменники з мовного потоку; показі ролі прийменників у реченні; формування навичок роздільного написання прийменників із наступними словами. Уміння виділити прийменники з мовного потоку учитель прищеплює ще в період навчання грамоти, коли учні ділять речення на слова або читають речення, до складу яких входять прийменники. На цьому етапі ознайомлення дітей з прийменниками учитель ще не показує їх ролі у реченні. У 2 класі цьому завданню підпорядковуються вся робота над засвоєнням прийменника. Тут слід підвести дітей до усвідомлення того, що: слова у, до, на, над та інші називаються прийменниками; прийменники служать для зв'язку слів у реченні. Крім того, удосконалюються вміння учнів писати прийменники окремо від інших слів. Термін "прийменник” учитель вводить після того, як діти усвідомлять функцію цієї частини мови. У 3 класі робота над вивченнями прийменника спрямовується на розвиток в учнів уміння розрізняти прийменники і префікси. Учні повинні свідчити, що: прийменники служать для зв'язку слів у реченні, а префікси служать для зв'язку слів у реченні, а префікси – для утворення слів; прийменники пишуться окремо із словами, а разом (вони є частиною слова); між прийменником і наступним словом можна постановити допоміжне слово, а між префіксом і корнем – ні. Отже, вивчення прийменників у початкових класах передбачає не тільки формування правописних умінь, а й усвідомлення учителя учителя ролі прийменників при складанні словосполучень і речень. Вправи на вивчення теми "Прийменник” І. Гра "Спіймай прийменник”. Учитель показує речення з прийменниками. Учні сплеском у долоні ловить прийменники. Для гри можна використати такі речення: У лісі під ялинкою жив заєць із зайчихою. В повітря піднявся літак. А я у гай ходила по квітку ось таку. Стоять під білими снігами сосни. Засиніли проліски у ліску. ІІ. Гра "Встав прийменник”. Усі одержують картки, на яких написано слова, а також набір прийменників. До кожного слова, треба добрати та поставити відповідні прийменники. Слова на картках і прийменники до них можуть бути такі: (на) полі, на (дереві), у (лісі), у (виямках), під (хатою), під (ліжком). | |
Переглядів: 3661 | Рейтинг: 2.8/4 |
Всього коментарів: 0 | |