Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Вправи на закріплення вивчених таблиць множення і ділення. Розв’язування задачі на кратне порівняння двох часток за поданим планом

Урок – вінок ( математика, 3 клас )

Тема. Вправи на закріплення вивчених таблиць множення і ділення. Розвязування задачі на кратне порівняння двох часток за поданим планом.

Мета. Закріплювати навички табличного множення і ділення.

              Формувати вміння розвязувати задачі на кратне порівняння двох

              часток.

              Розвивати мислення, кмітливість, оперативність у виконанні

              математичних завдань.

              Виховувати пошану до традицій українського народу, прагнення

              вивчати народні символи України.

Обладнання. Структурні записи на дошці. Кошик із вирізаними з кольорового паперу  квітами волошки, барвінку, ромашки, маку ( для відзначення правильних відповідей на уроці ). Зелена стрічка.

 

Хід уроку

I.Організація класу до уроку

   У нас на уроці гості. Привітаємося.

- Добрий день !

   Сіроокі дівчатка,

   Ясноокі хлопята,

   Заспокойтеся, сядьте,

   Час вже працювати.

II. Повідомлення теми й мети уроку

        -          Сьогодні на уроці ми повторимо звязок дій множення та ділення, будемо вчитися розвязувати задачі на три дії.

         Виконуючи математичні завдання, ви познайомитесь із рослинними символами України, з яких ми сплетемо вінок.

         У давнину віночки в Україні виплітали з різного зілля від весни і до пізньої осені. Український віночок служив не тільки окрасою голови. Вважалося, що у ньому є чарівна сила, що і біль знімає, і волосся береже.

       - До кінця уроку ми виплетемо вінок, який покладемо у наш класний куточок символів України.

      - У цьому кошику є багато паперових квітів: волошки, барвінок, ромашки, маки. Їх ви отримаєте протягом уроку за правильні відповіді і будете класти на свої зелені стрічки. Кожна квітка варта трьох балів.

       Відповідальними в групах будуть: Юля, Денис, Євген, Даша.      

III.Контроль та корекція знань учнів

 а) Робота з перфокартами

- Символом відданості в українському вінку є одна квітка.

- Послухайте загадку:

Сині зірочки пухнасті

Виглядають з жита,

Мов веселі оченята.

Як їх не любити!

Синьоокі волошки завжди приваблювали своєю тендітною скромною красою. Її ми вплетемо, розвязавши приклади на квітах-перфокартах.

- Працюємо по черзі з коментуванням. Коментуємо.

95-8*5         36:6+25              40-24:4               36+18:3

95-72:8        32:8+25              40-27:3               36+21:3

95-63:7        56:8+25              40-5*4                36+6*4

95-7*6         9*5+25               40-3*6                36+7*4

Перевірка.

-         Юля ( Денис, Євген, Даша ) назви відповіді.

-         Все правильно ! Всі отримують ( кожен отримує ) квітку.

Цю квітку можна зустріти у житньому полі. Синій колір волошки символізує чисту радість та сподівання, що живуть у кожній людській душі.

( Прикріплюю  волошку на вінок )

б ) Робота з компютером. Вправа « Курчата»

-         Відгадайте загадку.

Лист зелений і міцний,

Сніг для нього не страшний,

А коли весну стрічає,

Сині очі розкриває.

- Барвінку належить особливе місце у вінку.

Виконавши завдання компютера «Курчата», ми вплетемо у вінок барвінок.

Встали тихенько, сіли за компютери.

Відкрийте вправу « Курчата». Усно розв’яжіть приклад і підведіть курку до яйця з відповіддю.

-         Відвар барвінку пють від простуди, ним прикрашають весільний коровай. ( Чіпляю на вінок барвінок )

 

Релаксаційна пауза

Встали, повернулися до мене.

- Хто влітку літає над квітками?

Закрийте очі, уявіть себе легкими метеликами, помахали крильцями, покружляли. Відкрили очі, обвели ними контури метелика, поблимали.

 

IV.Актуалізація опорних знань

     Робота з компютером. Вправа « Телевізор»

- Відгадайте, яку квітку ми зараз вплетемо у вінок.

На стрункій високій ніжці

Біля річки на лужку

У косинці-білосніжці

Стрів я квітоньку таку.

Ясним оком жовтуватим

Усміхнулася мені.

       Я хотів її зірвати,

А бджола сказала: - Ні!

Зараз нам треба виконати вправу « Телевізор». Зробити завдання, і ми

зможемо вплести у вінок ромашку.( Робота в парах, таблиця множення)

- Якщо ви правильно розвяжете приклади, перед вами зявиться герой

мультфільму.

А от ромашку вплітають у вінок як символ доброти і ніжності. Також ромашка символізує мир.

V.Робота над темою уроку

  Колективна творчість у процесі роботи над задачею

- Діти, послухайте. Про яку квітку йдеться?

        На городі тичка, а на тичці – капличка.

Без вікон, без верха, а в ній людей без числа.

Мак дуже шанована українцями квітка.

Мак зявиться у віночку, коли кожна група правильно розвяже  задачу і справиться з завданням тесту.

Відкрийте підручник на сторінці 57, знайдіть № 372.

-Євген, прочитай задачу.

(Тестові вправи, записані на великих аркушах паперу.)

Група « Волошка»

Підкреслити відповідь задачі:9,29,3,7

Група « Барвінок»

Підкреслити вираз, який є розвязком даної задачі:

( 48 : 8 ) – (6: 3 )

( 48 : 8 ) : ( 6 : 3 )

( 48 : 8 ) + ( 6 : 3 )

 Група « Ромашка»

Яка з поданих схем підходить до міркування над опрацьованою задачею?

Група « Маки»

Який схематичний вираз підходить до розвязку даної задачі

- Зараз кожна група повідомить, який обрано варіант.

VI. Підсумок

Мак уособлює собою вічну боротьбу між добром і злом. Виконавши завдання ми подолали зло.

Вплетемо у вінок мак.

Без калинового цвіту чи грона ягід також не може бути українського віночку, бо калина – то пісенний образ самої України.

Вчитель на стрічку прикріплює кетяг калини. 

- Усі завдання ми виконали. Підведемо підсумки.

- Нагадую квітка – 3 бали. Підрахуйте. Підніміть руки, хто одержав 12, 9, 6, 3 бали.

- Добре попрацювали! Дякую!

- Спасибі гостям, що до нас завітали. Діти отримують оцінки, а гості подарунки.

( Гості отримують кетяг калини на память )

 - Встали. Повернулися.

 - Попрощалися з гостями: - «До  побачення!»
 

Автор: Кольцова О. М., учитель початкових класів, Молодогвардійська школа № 10 Луганської обл.

http://osvita.ua/

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (14.03.2010)
Переглядів: 4380 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!