Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
В.Сухомлинський "Пурпурова квітка " Читання.4 клас Обладнання: 1) картина “Осінній ліс”; 2)таблиця “Галявини “; 3)таблиця із словами ; 4)девіз уроку; 5) малюнки грибів; 6) таблиця “Квіти”; 7) кишенька “Лісові дзвіночки”. Тип уроку: нестандартний (заочна прогулянка в сільський лісок “Дубки”) Зміст уроку 1. Організація класу - Продзвенів наш веселий дзвінок . Він сповістив ,що почався 1.1 Вітання Любі діти, у наш клас Завітали гості щирі. Привітайте в добрий час Гостей посмішкою й миром. Діти: Ми Вам раді, люди добрі, І вітаєм щиро Вас. І запрошуєм ласкаво На урок в 4 клас . - А зараз тихенько сідають “Краса”, а за нею і “Сила” класу.(Дів- 1.2 Перевірка готовності учнів до уроку - Подивіться ,чи все необхідне для уроку у вас є на парті. 2.1. Вступна бесіда - Діти, яка зараз пора року ? - Зараз осінь. - А ще як можна сказати ? - Кінець осені .або пізня осінь . - Правильно. - Так давайте сьогодні на урок читання підемо на прогулянку в наш сільський лісок “Дубки”. Домовились ? - А що ми візьмемо з собою на урок читання? - Ми візьмемо з собою “Читанку “, зошит з читання, щоденник і ручку. - Правильно .А без чого ще нам не обійтись на уроці читання? Що ще необхідно ? - Нам на урок читання ще потрібні увага, мислення , чітка вимова, виразність, свідомість, швидкість читання, уміння , знання, спостережливість самостійність та бажання вчитись . 2.2 Девіз уроку - І так, усе з собою беремо і вирушаємо на прогулянку . Ну, а коли Діти :- “Берегти , любить природу - це наказ мого народу”. - Добре. Я згідна. ( На дошці вивішую картину ” Осінній ліс ” ) - І так, діти, ми в лісі. Гляньте, як тут гарно! А що нас тут оточує ? - Нас тут оточують дерева, річка, листочки, пеньочки, грибочки, галявини, рослини. - А кого ми тут бачимо ? - Тут ми бачимо тварин , звірів, пташок . - До якої частини мови належать ці слова ? - Всі ці слова є іменниками , тому що відповідають на питання хто ? що ? - Правильно . Молодці. І так ми на галявині ” Слухнянка “. Першою на цій зупинці буде хвилинка “Щоб ротик був слухняний”. ( Учні по черзі розказують виразно і швидко скоромовки .) 2.3 Перевірка домашнього завдання. - А зараз пригадайте у кого ми були в гостях з вами на минулому уроці читання ? - На минулому уроці читання ми були у гостях у хлопчика і в Дідуся. - А хто з ними нас познайомив ? - З ними нас познайомив Василь Сухомлинський. - Хто є головним персонажами твору ? - Головними персонажами твору є хлопчик, Дідусь та автор . - Відкрийте, будь-ласка, “Читанку ” .Прочитаємо казку в особах. (Діти читають) -Молодці. А зараз скажіть, будь ласка, а) Чому зрадів Дідусь ? б) А чому хлопчик не помітив таємниці ? - Хлопчик не помітив таємниці тому, що був ще малим . - Правильно, діти. От і ви ще маленькі ,та все ж в школі кожного дня ви дізнаєтесь щось нове. 3. Вивчення нового матеріалу - А зараз ми переходимо на галявину “Новинка ” - От і сьогодні ми ознайомимось ще з одним твором В. Сухомлин-ського. Пригадайте, які твори цього письменника ми вже вивчали ? (Діти називають ) - А про що здебільшого писав Василь Сухомлинський ? - Василь Сухомлинський писав про дітей і про природу. - Правильно . А зараз відгадайте , будь ласка, загадку: Навесні вона в теплі Проростає з-під землі. Має трунок , має вроду, І чарує насолоду. - Що це? - Це —квітка. - Вірно . А для чого , на вашу думку, потрібні квіти ? - Квіти дарують дорогим людям , їх садять біля хати для прикраси. - А що треба робити, щоб квіти були гарними ? - За квітами потрібен хороший догляд. - Діти , а які квіти ви знаєте ? (Учні називають ) - А зараз гляньте на таблицю. Які з цих квітів ви ще назвали ? - А чи можна сказати, яка квітка найкраща ? - Ні. - Чому? - Тому ,що кожна квітка гарна по-своєму . - Вірно . А що це за квітка ? Я квітка ніжна, як весна, Буваю кольору зорі, Лимона барву маю, І снігу зимньої пори, І вишнею палаю. - Це - троянда. - Правильно. 3.2. Повідомлення теми та мети уроку - А от, що сказано про цю чарівну квітку в творі В. Сухомлинсь- 3.3 Словникова робота - Нас чекає галявина ” Словникова ” . Уважно гляньте на таблицю і Стрепенулась Затремтіли Здригнулася Розпрямилися Мерехтіли Пурпурова - червона , яскрава (Учні читають і пояснюють ) 3.4. Робота з підручником - Ідемо далі на галявину “Читальня ” . - А зараз , будь ласка, відкрийте підручники . а) Читання казки” Дощиком ” - Хто є дійовими особами в казці ? - Дійовими особами в казці ” Пурпурова квітка ” є Квітка Троянди , Квітка Каштана і автор . - Правильно. 3.5. Фізхвилинка Що ж, мабуть прийшла пора Трохи відпочити. Я вас хочу, любі друзі, На галявину “Здоров’я ” запросити . (Під мелодію діти виконують кілька вправ ) - Ну що ж, повернемось ще на галявину ” Читальна “. б) Читання “Ланцюжком ” в) Вибіркове читання. - А зараз знайдіть і прочитайте : 1) чому Квітці троянди хотілося бути найкрасивішою ? 2) Знайдіть рядки , де говориться про те, що здивувало пурпурову Квітку. - Добре, молодці! Притомилися, малята ? Давайте в грі відпочивати. 4. Закріплення знань , умінь і навичок - А зараз нас з нетерпінням чекає галявина “Ігрова ” - Тут, під пеньком я знайшла якусь піраміду словосполучень . серед троянди Квітка ночі мерехтіли небо пурпурове дерево зелене в небі - Молодці! Добре славились із завданням . 4.2. Звуко - буквений аналіз слів - Діти біля нашої школи, біля ваших осель є гарні квітники, де ро- Ромашка Тюльпан Троянда Нарцис Фіалка - Молодці! 4.3. Робота в групах - Діти, будучи в лісі, не можна не назбирати грибів . Пам’ятай- По гриби підуть всі учні з команд ” Калинка ” , “Мальвинка ” і “Вербинка “. 1. Завдання ” Утвори нове слово ” (для “Калинки ” ) тато урожай кролик сім’я країна країна календар водичка (Це слово - троянда ) 2. Завдання Гра ” Перекладачі” (Для Мальвінки) актівк штанака Квітка (тік, кіт, тікав, тітка, так, Віта кат, вітка) - Молодці. Гриби зібрано. 4.4. Розвиток зв’язного мовлення. А про кого нам ще в лісі треба подбати ? - Нам потрібно ще подбати про птахів. - Так давайте нагодуємо їх. (Діти повними реченнями відповідають на питання) - Підкажіть, будь ласка, хто чим славиться: Соловейко - піснею; Джерельце - чистою, прохолодною водою; Колос - зерном; Квітка — красою і ніжним запахом. - Молодці! От пернаті наші друзі і нагодовані. Я хочу вам, діти, 5.Підсумок уроку. Діти, ми побували з вами на кількох галявинах. Нам залишилось відвідати галявину “Підсумкова”. Саме тут нам потрібно положити в класну скриньку, а також кожен у свою скриньку - комп’ютер основну думку казки В.Сухомлинського “Пурпурова квітка”. - Знайдіть, будь ласка, в творі слова, які передають головну думку твору. - Якби в світі було все однакове, не було б краси. - Як ви розумієте ці рядки? ( - В природі все красиве по-своєму) - Так, в природі все по-своєму красиве і потрібне. - То чого вчить вас ця казка ? - Ця казка вчить любити природу такою, якою вона є. - Ну, а що ж буде на галявині “Домашній” Слухайте уважно. - У кишеньці “Лісових дзвіночків” є завдання додому. 1) Навчитись виразно читати казку в особах. 2) Вміти ставити питання і відповідати на них по змісту прочитаного. 3) Намалювати малюнок до казки. Вивчити одну загадку про любиму квітку.
| |
Переглядів: 2521 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |