Дякую! Урок чудовий, нестандартний, змістовний! Повезло діткам з такою творчою вчителькою!
Наша кнопка
Ми будемо Вам вдячні, якщо ви розмістите нашу кнопку у себе на сайті. Якщо ви хочете обмінятися з нами банерами, пишіть в гостьову книгу, каталог «Друзі сайту» до Ваших послуг
Закріплення навичок правопису власних і загальних іменників
Закріплення навичок правопису власних і загальних іменників
Інтерактивний урок української мови в 3 класі
Тема: Закріплення навичок правопису
власних і загальних іменників.
Очікувані результати:
Після цього заняття учні зможуть:
- розрізняти власні і загальні назви іменників;
- вживати велику букву при записуванні власних назв;
- робити узагальнення і висновки;
- збагатитися знаннями про видатних людей України;
- пояснювати фразеологізми.
Обладнання:
Рідна мова 3. Ч.ІІ (авт. М.С. Вашуленко, О.І.Мельничайко 2003), картки-завдання
для інтерактивних вправ, політична карта світу, портрети: Лесі Українки,
Лисенка, Бетховена, Чайковського, Ніни Матвієнко, українських спортсменів.
Зміст уроку
І. Вступна частина (10 хв.)
1.1 Активізація опорних знань.
Технологія «Мікрофон»
Що ви знаєте про іменники? (бажаючі висловлюються)
1.2. Мотивація навчальної діяльності.
Учитель відзначає, що учні не все сказали про іменники те, що вивчили;
інформація подана не послідовно і не конкретно.
1.3. Оголошення теми і мети уроку.
На сьогоднішньому уроці ми маємо закріпити навички правопису власних і
загальних; дізнаємось про видатних людей України, розширимо знання про країни
світу.
Технологія «Мозковий штурм»
На дошці записано:
Загальні Власні
Учні висловлюються, учитель записує відповіді, аналізують, обирають ті ідеї,
які допоможуть розв’язанню поставленої проблеми (Спільна орфограма власних
іменників – велика буква на початку слова).
ІІ. Основна частина (20 хв.)
2.1. Вибірковий диктант.
Дівчатка записують власні назви іменників, хлопчики – загальні назви. Слова для
диктанту: Тернопіль, місто, ріка, Дністер, Говерла, Карпати, собака, Дружок,
дівчинка, гори, Оленка, Франко, поет, країна.
Взаємоперевірка у парах (хлопчик+дівчинка).
2.2. Об’єднання у групи за кольором квітки. Розподіл ролей. Інструктування
учителем.
2.3. Робота у групах.
1) Всі групи читають текст вправи 31, пояснюють слово дебютант.
І група:
Виписати з тексту всі власні назви і підібрати до них загальні. (Гельсінкі –
місто, Сергій – ім’я, Бубка – прізвище і т.д.)
ІІ група:
Записати імена і прізвища українських спортсменів (користуються довідковою
літературою). Сергій Бубка, Андрій Шевченко, Лілія Подкопаєва і т.д.
ІІІ група:
Виписати назви міст і дописати ще 5 міст світу. (дозволяється користуватись
картою світу).
IV група:
Виписати назви країн і дописати ще 5 назв країн світу (користуючись картою
світу).
2) Вправа 32
І група:
Записати, хто де живе.
У Болгарії - … ; у Польщі - … ; в Італії - … ; в Естонії - … .
ІІ група:
Живуть іспанці в … , французи - в …; американці – в … ; англійці – в … .
ІІІ група:
Продовжити речення. В Україні проживають представники багатьох національностей
– це українці, …
IV група:
Запишіть жителів міст. У Умані – уманчани, в Києві - … , в Москві - … , в
Черкасах – … .
Завдання – розминка для всіх груп (усно).
В казковому місті Алфавітово живуть … (букви). Які бувають букви (писані і
друковані, великі і малі)? Власні назви, іменники пишуться … (з великої букви).
3) Вправа 33.
Всі групи виконують однакове завдання.
Технологія «Незакінчене речення».
Леся любила грати твори Бетховена, … , … , … , … .
4) «Коло друзів».
Учні записують прізвища, ім’я, по батькові кожного члена групи.
(Взаємоперевірка. Кожен перевіряє правильність написаного свого ПІП).
Психологічна розминка «Лагідне ім’я».
Прошепотіти сусідові на вушко лагідно його ім’я.
5) Вправа 34.
Учні виписують з тексту одне прізвище і дописують ще 3.
І група:
Поетеса - … , … , … , … .
ІІ група:
Композитор - … , … , … , … .
ІІІ група:
Співачка - … , … , … , … .
IV група:
Космонавти - … , … , … , … .
6) З довідки підбери ім’я і поясни значення фразеологізму (Хвеська, Гриця,
Івана Івановича, Сидорову).
І група:
Без _________ й вода не освітиться.
ІІ група:
______________ _______ з себе корчить.
ІІІ група:
Язиката ______________
IV група:
Бити, як ______________ козу.
ІІІ. Підсумкова частина (10 хв.)
3.1. Оцінювання. У кожної дитини картка оперативного контролю.
Дівчатка Хлопчики
1. Море … ;
Місто … ;
Країна … ;
Сузір’я … . 1. Гора … ;
Вулиця … ;
Журнал … ;
Клички … .
3.2. Я дружу з … , тому що … 2. Мій друг - … , він … , у нього … .
Самооцінка (в парах).
3.3. Підведення підсумків.
Технологія «Незакінчене речення».
Сьогодні на уроці я навчився … .
Я знаю … .
Метод «Прес»
1. Всі власні назви відповідають на питання «Хто?».
2. Спільна орфограма у всіх власних іменників – велика буква на початку слова.
Д/з. Вправа 35 (використовуючи власні
назви скласти оповідання, вірш чи загадку). Творча робота