Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Заняття з майбутніми першокласниками [ Додати статтю ]

Конспект заняття з логіки для дітей старшого дошкільного віку

Конспект заняття з логіки для дітей старшого дошкільного віку

 

МЕТА: створити умови для розвитку логічного мислення; вчити аргументувати й доводити свою думку. Розвивати уяву, сенсорні здібності (сприйняття форми, кольору, розміру). Закріпити знання цифр в межах 6. Вчити знаходити предмет серед запропонованих, користуючись значками властивостей, розрізняти і впорядковувати предмети за величиною. Виховувати допитливість. 
ОБЛАДНАННЯ: кольорові кружечки, картки з цифрами від 1 до 6, різнокольорові ниточки, малюнки до загадок, по 10 кольорових смужок однакової ширини, які відрізняються за довжиною на 1 см (від 1 до 10 см), на кожну дитину, набір іграшкових комах, макет павутиння. 
ХІД ЗАНЯТТЯ.
Вихователь: Діти, хто це до нас завітав у гості?
Діти: Павучок.
Вихователь: Що він тут наплів?
Діти: Павутиння.
Вихователь: Хто попав у полон до павучка?
Діти: Муха, метелик, джміль, жучок.
Вихователь: А одним словом, як можна їх назвати?
Діти: Комахи.
Вихователь: Вам їх шкода? Чи не хотіли б ви визволити комах? Щоб це зробити, треба виконати цікаві завдання, які павучок приготував вам.
Завдання №1. Загадка
Тільки дощик прошумів
Над лужком, над лісом.
Хтось у небі рушничок
Вишитий повісив. (Веселка).
Вихователь: Так, це – веселка. А скільки кольорів має веселка? (Сім). Давайте їх пригадаємо. У кожного з вас на столі лежать різнокольорові кружечки. Викладіть їх так, як розміщені кольори у веселки. 
Коли діти виклали, вихователь запитує:
- Який перший колір?
- Який останній?
- Який колір знаходиться між зеленим і синім?
- На якому місті жовтий колір? Оранжевий? Фіолетовий?
- Який колір веселки найбільше подобається вам і чому?
- Які кольори веселки найчастіше зустрічаються восени?
Вихователь: А зараз ми з вами пограємося з кольоровими ниточками. У кожного з вас є картки з цифрами від 1 до 6. Уважно слухайте завдання:
а) покладіть блакитну ниточку до цифри, яка показує кількість сонечок на небі (1);
б) жовту ниточку до цифри, яка показує кількість їжачків на моєму малюнку (2);
в) зелену ниточку до цифри, яка означає кількість колесив в автомобілі (4);
г) коричневу – до цифри, яка менша за цифру 4 на один (3);
д) червону – до цифри, яка більша за цифру 4 на один (5);
е) фіолетову – до цифри, яка показує кількість яблучок на малюнку (6).
Вихователь: Ось і отримався у нас такий чудовий орнамент. А на що він схожий? (Відповіді дітей: на райдугу, на небо і землю, яка вкрита листочками і т. д.)
Вихователь: Молодці діти! Ось ми і виконали перше завдання павучка, і визволили з вами першу комаху – метелика. А щоб врятувати другу комаху, павучок приготував загадки, в яких ми будемо відгадувати предмети за формою, кольором і властивостями. (На дошці виставляються картинки, на яких відображено властивості предмета, який треба відгадати. Внизу – малюнки – відгадки).
Вихователь пропонує дітям уважно розглянути значки властивостей і серед малюнків-відгадок знайти предмет, який відповідає цим властивостям.
Перша загадка – трикутник, круг зеленого кольору, їжак ( ялинка).
Друга загадка – круг, квадрат оранжевого кольору, вогонь (сонце).
Третя загадка – круг, фарби різнокольорові, жаба (м’яч).
Четверта – конус, прямокутник білого кольору, сніжинка, торт (морозиво).
Вихователь: Ось ми і визволили з вами ще одну комаху – муху. А зараз послухайте казку, яку розповів мені павучок , і я гадаю, що ми допоможемо цареві звірів з цієї казки.(Вихователь розповідає казку.)
Казка.
В одному лісі жили – були звірята. Усі вони були різні: і маленькі, і великі. Одного разу лев, цар звірів, вирішив зібрати усіх мешканців лісу і визначити, хто з них якої висоти: хто найвищий, а хто найнижчий. Зібралися звірі біля лева і почали шикуватися в ряд від найнижчого до найвищого. Штовхалися, сопіли, а вишукуватися так і не змогли.
Вихователь: Ну, що, допоможемо звірятам? Добре. Тільки у вас у кожного замість звірів лежать кольорові смужки різної довжини. Вам треба їх викласти від меншої до найбільшої.
Вихователь: У мене на столі зібралися іграшкові звірі і треба їх теж пошикувати.( Викликається одна дитина і виконує це завдання).
Вихователь: Ось ми і визволили ще одну комаху – джмеля.
Ой, діти, а що це за гостя до нас завітала? Так, Мишка! А що полюбляють їсти мишки? (сир). Тільки наша мишка розгубилася і не може знайти доріжку до сиру, давайте їй допоможемо. (Кожна дитина отримує схему з лабіринтами – доріжками до сиру, знаходить вірну доріжку).
Вихователь: Ось і визволили ми з вами останню комаху – жучка, бо вірно знайшли доріжку до сиру. 
Малята, чиї завдання ви сьогодні виконували? Яке завдання вам найбільше сподобалося? Яке було важко виконувати? Кого ви сьогодні визволили? Як ви гадаєте, ми з вами зробили добру справу? Що вам допомагало правильно виконувати завдання?

 

http://www.ha-ha.com.ua/

Категорія: Заняття з майбутніми першокласниками | Додав: [ADM]Irina (18.06.2011)
Переглядів: 9479 | Рейтинг: 3.8/6
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!