Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Заняття з майбутніми першокласниками [ Додати статтю ]

Розробки занять підготовчих курсів для майбутніх першокласників

ЗАНЯТТЯ  5

Тема. Людина

Мета: засвоїти слова до зазначеної теми; розвивати мовлення дiтей; ввести поняття попереднє, наступне число.

Хід заняття

1. Повторення матерiалу

Гра «Зваримо борщ», «Зваримо компот». (Дiвчата стають у коло, передають одна однiй iграшкову каструлю, по черзi називають овочi, якi необхiдно взяти, щоб зварити борщ; аналогiчно хлопцi «варять компот»).

2. Вивчення нового матеріалу

Засвоєння слiв: обличчя, очi, вії, брови, нiс, вуха, щоки, підборiддя, волосся, долоні. Використовуємо ляльку або малюнки; уривок iз казки «Золотий ключик, або пригоди Буратiно» (див. додаток).

-         А тепер спробуйте вiдгадати загадки.

Дуже довга в нього шия

  Та смугаста, як у змiя.

  Через це через паркан

  Заглядає, нiби кран.   (Жираф)

Довгi ноги, довгий нiс,

  Прилетiв — обiд принiс:

  Смачних жабенят

  Для своїх малят.   (Журавель)

• Довгi вуха, куций хвiст,

  Моркву i капусту їсть.

  В снiжну зиму залюбки

  Обгризає яблуньки.   (Зайчик)

• Є голова, та нема волосся,

  Є очi, та немає брiв,

  Є крила, та не лiтає,

  В холодi - не мерзне,

  Спеки не боїться.   (Риба)

3. Робота зi звуками

Дiти, який перщий звук в словi риба? Сьогоднi ми потренуємося вимовляти цей звук чiтко та виразно.

Чистомовка

Ро-ро-ро — їхали в метро.

Рi-рi-рi — Живемо у добрi.

Ра-ра-ра — Починається гра.

Ру-ру-ру — Дуже хочем грати в гру.

Рi-рi-рi — Новi правила у грi.

4. Фiзкультхвилинка (вправи на увагу з використанням нових слiв).

5. Математика

Поняття пепереднє число, наступне число.

6. Фiзкультхвилинка.

Раз, два — дерева,

Три, чотири — вийшли звiрi,

П’ять, шiсть — пада лист,

Сiм, вiсiм — птахи в лiсi.

Дев’ять, десять — це сунички

Пiдвели червонi личка.

7. Робота в зошитi

8. Пiдсумок заняття

ЗАНЯТТЯ 6

Тема. Одяг. Взуття

Мета: ознайомити дiтей iз новими словами; продовжувати розвивати мовлення дiтей; пояснити змiст дiї додавання; навчити дiтей складати i читати приклади за практичними дiями i малюнками.

Хід заняття

1. Повторення матерiалу

Гра «Закiнчiть речення»

Учнi пишуть у ...

У школі діти сидять за ...

Дiвчинка читає ...

На городi ростуть ...

У саду ростуть ...

У хлопчика з’явились сльози на ...

В Оленки рум’янi ...

Завдання на розвиток мислення

Оленка є веселiшою, нiж Катруся.

Катруся є веселiшою, нiж Іринка.

Хто є найвеселiшим?

2. Вивчення нового матерiалу

Ознайомлення з новими словами за малюнками

Шапка — шапка.

Шарф — шарф.

Рукавиця — рукавица, перчатка.

Сукня — платье.

Спiдниця — юбка.

Штани, брюки — брюки.

Сорочка — рубашка.

Чоботи — сапоги.

Черевики — ботинки.

Шкарпетки — носки.

3. Закрiплення матерiалу

Прослухати вiрш, вiдповiсти на запитання вчителя.

Називають невеличка

Всi дорослi. А дарма!

Заплету в косу кiснички,

Одягну нову спідничку,

Ще й узую черевички —

Все як слiд. І все сама.

Нi, не важко черевички

Узувать.

Дуже просто i спiдничку

Надiвать.

Не даються лиш кіснички

Заплітать.

Все одно я ті кiснички

Заплела.

Хай не кажуть — невеличка

Та - мала!

4. Фiзкультхвилинка

Хлопцi пiднiмають руки вгору, коли вчитель називає предмети чоловiчого одягу; дiвчата пiднiмають руки, коли вчитель називає предмети жiночого одягу

5. Вправи на розвиток фонематичного слуху

Рука, рука, рiка, рука, рука.

Мак, мак, мак, лак, мак, мак.

Бак, бак, рак, бак, бак, бак.

Мити, мити, мити, пити, мити.

Чайка, майка, чайка, чайка, чайка.

6. Математика

На основi розгляду малюнкiв, практичних дiй iз предметами (об’єднання множин) пояснити змiст дії додавання. Ввести слова «додати», «плюс», «дорівнює», «приклад».

7. Робота в зошитi

8. Пiдсумок заняття

Додаток

Золотий ключик, або пригоди Буратіно

Уривок з казки

Карло ввiйшов у комірку, сiв на єдиний стiлець бiля безногого столу i, покрутивши полiно, почав ножем вирiзати ляльку.

«Як би менi її назвати? -  мiркував Карло. – Назву я її Буратiно. Це iм’я принесе менi щастя».

Насамперед вирiзав вiн на полiнi волосся, потiм лоба, потiм очi...

Раптом очi самi розплющилися i вп’ялися в нього поглядом.

Карло й виду не подав, що злякався, тiльки ласкаво спитав:

-         Дерев’янi очка, чому це ви так дивитесь на мене?

Але лялька мовчала — адже в неї ще не було рота. Карло вистругав щiчки,

потiм вистругав носа — звичайного носа...

Раптом нiс сам почав витягуватися, рости, i вийшов такий довгий нiс, що Карло навiть крекнув:

-          Негарно, задовгий...

І почав зрiзати в носа кiнчик. Та де там! Нiс крутився, викручувався, та такий

i залишився — довгий-предовгий, цiкавий, гострий нiс.

Карло взявся до рота. Та ледве встиг вiн вирiзати губи,— рот одразу розтулився:

-          Хи-хи-хи! Ха-ха-ха!

І висунувся з нього, дражнячись, вузенький червоний язик.

Карло, вже не звертаючи уваги на всi цi витівки, i далi стругав, вирiзував…

Зробив ляльцi пiдборiддя, шию, плечi, тулуб, руки. Та тiльки-но закiнчив вiн вистругувати останнiй пальчик, Буратiно почав лупцювати кулачками Карло по лисинi, щипати його та лоскотати.

-          Слухай,— сказав Карло суворо,— я ж тебе ще не скiнчив майструвати, а ти вже заходився пустувати... Що ж воно далi буде? Га?

Івiн суворо подивився на Буратiно.

І Буратiно круглими, як у мишi, очицями, дивився на тата Карло.

Карло зробив йому з трiсочок довгi ноги з великими ступнями.

Скiнчивши роботу, поставив дерев’яного хлопчика на пiдлогу, щоб навчити ходити...

                                                                   О. Толстой

 

Анкета для батьків

Прiзвище, iм’я, по-батъковi дитини

Дата народження (число, мiсяць, рiк)

Дитячий садок

Склад сiм’ї  (повна, неповна, кiлькiсть дiтей у сiм’ї)

Адреса  (повнiстю, iндекс, район)

Телефон  (домашнiй, мобiльний або контактний)

Батько (прiзвище, iм’я, по батьковi)

Мiсце роботи  (посада, телефон)

Мати   (прiзвище, iм’я, по-батьковi)

Місце роботи  (посада, телефон)

Батько  (прiзвище, iм’я, по-батьковi)

Місце роботи  (посада, телефон)

 

Що ще Ви хотiли б повiдомити про свою дитину вчителевi? (Чи часто дитина хворiє, якi має хронiчнi захворювання, звички, особливi риси характеру, тощо).

 

Анкета для батькiв

Прiзвище, iм’я дитини_____________________________

 

1. Чи є у дитини бажання йти до школи?

а) Так; б) нi.

2. Чи відвiдувала дитина дитячий садок? Чи охоче туди ходила?

3. Як спiлкується з ровесниками?

а) Iнiцiативна;  б) очiкує, коли з нею заговорять;

в) уникає спiлкування;   г) має труднощi в спiлкуваннi.  

4. Як розпочинає спiлкування з дорослими?

а) Спілкується спокiйно;  б) є обережною; в) складно, особливо з незнайомими.

5. Чи знає дитина:

а) букви (всi, деякi);  б) вмiє читати (по складах, словами);

в) вмiє лiчити (в межах 10, 20); г) вмiє додавати (в межах 10, 20);

д) вмiє віднімати (в межах 10, 20).

6. Що Вас хвилює в дитинi?

 

Тітова М.В., ЗОШ  І-ІІІ ступенів №99, м. Харків

Категорія: Заняття з майбутніми першокласниками | Додав: [ADM]Irina (30.01.2010)
Переглядів: 17788 | Рейтинг: 4.8/4
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!