Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Заняття з майбутніми першокласниками [ Додати статтю ]

Тварини

Заняття 7

Тема. Тварини.

Мета: ознайомити дітей з дикими і свійськими тваринами. Розвивати усне мовлення, логічне мислення. Виховувати любов до тварин.

Хід заняття

І. Організаційний момент

Кожна зустріч з вами – свято,

Тож почнім його завзято.

Повторення розученої фізкультхвилинки

Гоп-гоп, чики-чики

Є нові в нас черевики

Ми прийшли у них на свято

Танцюватимем завзято

Туп-туп каблучками!

Розведем в боки руками.

Сплеснем, вихрем закружляєм.

Черевики гарні маєм.

- Але, щоб гарно працювати -

Виконувати правила учнів треба свято!

Повторення правил учня

ІІ. Повідомлення теми

- Сьогодні до нас у клас завітав пес Барбос. Каже, що теж хоче з нами вчитись в школі. Можна?(Ні)

- Чому?( Відповіді дітей)

- Правильно. У песика пальчиків нема і писати він не зможе, а в нас є і тому час нам ручку в ручки взяти і писати в зошитах почати. А ти песику посидь. Подивись, як гарно у діток виходить, як усі вони стараються.

ІІІ. Робота в зошитах

1-ий рядок

Фізкльтхвилинка

Я вам рухи покажу

А що значать -  не скажу,

Ви їх точно повторіть

І що значать розкажіть.

2-ий рядок

Щоб почати фіззарядку

Відгадайте-но загадку:

Влітку медом ласував

Досхочу малини мав.

А як впав глибокий сніг,

Позіхнув і спати ліг.

Бачив чи не бачив сни,

а проспав аж до весни.

 

Фізкультхвилинка 

Йшли ведмедики малі

Нахилились до землі

Потім встали, руки в боки

І зробили три підскоки.

Потім розминали плечі.

Рівні спинки у малечі!

Потім дружно потягнулись

Діти до занять вернулись.

ІV. Бесіда.

  • Погляньте, у Барбоса теж є конверт із загадками.

Плавала, купалася, сухою зосталася.

                                 (Качка, гуска)

Хвіст гачком, ніс пятачком.

                                 (Свиня)

З рогами, а не бик, доять а не корова,

 кору здирає ,а кошиків не плете.

                                  (Коза)

Гавкає, кусає, а в дім не пускає.

                                   (Собака)

Лиш торкнись до колючок –

Він згортається в клубок.

Не вгадаєте ніяк? Підкажіть-но!

Це… (Їжак)

 

В темнім лісі проживає

Довгий хвіст пухнастий має

Їй на місці не сидиться

А зовуть її … (Лисиця)

 

Пазуристий він, гривастий,

Як збирається напасти.

Рявкне – ох ,і лютий рев…

Відгадали? Хто це… (Лев)

 

Не олень він і не бик,

В краях теплих жити звик.

Є на носі в нього ріг.

Хто ж це, друзі?.. (Носоріг)

 

Має клешні й довгі вуса

Я й сама його боюся:

Бо щипає, мов гусак,

Ну а звуть щипаку… (Рак)

  • А чи можна їх усіх назвати одним словом? (Тварини)
  • Де живуть тварини?
  • Тих, що живуть біля людей називають домашніми, а тих, що в лісі, у степу – дикими.
  • Яких домашніх тварин ви знаєте? Диких?
  • На минулому уроці ми з вами говорили про наші сімї.
  • Сімї є не тільки у людей, а й у тварин.
  • Чи знаєте ви як називаються малятка кішки?(Кошенята)
  • Собачки?(Цуценята)
  • Курочки? (Курчата)
  • Качки? (Каченята)
  • Гуски? (Гусенята)
  • Корови? (Телята)
  • Кобили? (Лошата)
  • А у вівці? (Ягнята)
  • Трапилась біда ,малята -

Загубились цуценята, кличуть маму, кличуть тата. Як?

(Гав! Гав! Гав!).

А у киці діти чемні, розмовляють так приємно. Як?

(Няв! Няв! Няв!).

Поросятко кличе друзів, щоб погратися на лузі.Як?

(Хрю! Хрю! Хрю!)

 А корівка їсть травичку, Кличе донечку теличку. Як?

(Му! Му! Му!).

А малята наші знають, як горобчики співають.
Як?             ;

(Цвір! Цвірінь!).

  • А що їсти полюбляють горобчики?
  • А котики? Корівка?
  • А що любить наш Барбос?
  • А що люблять білочки? Зайчики? Ведмедик?

Весела перерва. Гра «Зайці  - вовки»

ІІ частина

  • Скажіть Барбосу він домашня тварина, чи дика? Чому?
  • Ось одного разу до нього приходив його дикий братик, як ви гадаєте хто? Вірно Вовчик. Послухайте, яку історію він розповів.

V. Розповідь-казка «Чия мама найгарніша».

В одному казковому лісі жили друзі-звірі: малень­ке мишенятко, прудке білченятко, хитре лисенятко і вовченятко-розбишатко. Щоранку виходили вони на лісову галявину і гралися. Вовченятко з білченятком — у хованки, а мишенятко з лисенятком весело ка­талися на гойдалці, яку зробив для них старий, ведмідь. Ось цього ранку тваринки-дитинчата, як завжди, зібралися на лісовій галявині. І тільки вони почали гратися, як несподівано з-за лісу набігла хма­ринка і пішов теплий літній дощ. Малеча від несподіванки голосно заверещала і чимдуж побігла до велетня-гриба, який стояв на краю лісу.

- Шкода, що немає моєї мами, - сказало лисе­нятко,  - вона в мене найхит- ріша у світі і напевно, щось придумала б.

Але не встигло лисенятко до рити про свою маму, як його перебило мишеня:

—  Найпрекрасніша у світі моя мама. Такого тоненького хвостика і м'якенької шубки, як у неї, має ні в кого.                                                        

Але тут втрутилося вовченя: «Що там ваші мами. Найсильніша у світі моя мама, а тому вона найпрекрасніша»;

Білченятко не витримало і вигукнуло:

— А моя мама найпрудкіша, вона миттю з дерева на дерево переска- кує.

І тут сталася справжня бійка, кожне із звірят доводило, що його мама найгарніша, найрозумніша най..., най..., най...   

А ви як гадаєте, діти? Чия мама була найгарніша

Аналіз казки.

Висновок: для кожного його мама найкраща.

  • А тепер спробуємо попрацювати в наших зошитах так, щоб подивившись в них наші мами посміхнулись.

VІ. Робота в зошитах.

1-ий рядок.

Фізкультхвилинка

2-ий рядок

Фізкультхвилинка

- А тепер пора нам погра­тися з пальчиками.

Пальчиками тук, тук, тук,

Кулачками стук, стук, стук.

А долоні плесь, плесь, плесь.

Заховались пальці десь. (Діти ховають руки за пояс).

Вчитель. Де ви, пальчики, я вас шукаю і кругом все за­глядаю.

Де ви, пальчики?

Діти. Ось.

  • Зраділи наші пальчики. Почали всі танцювати.
  • А тепер із пальчиків зробимо ми зайчиків.

Зайчик вушками тріпоче

Поспівати з нами хоче

Зайчик біленький,

Зайчик маленький

По лісу гуляє

Діток шукає

Ой! ( Сплеск руками)

  • Погляньте скільки діточок знайшов, і хлопчиків, й дівчаток.

Давайте порахуємо.

VІІ. Усний рахунок.

VІІІ. Підсумок уроку.

    -    У кого з вас є домашні тварини? Які? Що ви можете розповісти  про них ? Як ви до них ставитесь?

  • Скажіть, а як потрібно ставитись до  диких тварин.
  • Вірно, про домашніх треба дбати, а диких краще не чіпати, взимку птахам допомагати, ні гнізд , ні мурашників не руйнувати.
  • Щось наш Барбоси засумував. Послухав, як ви розповідаєте про своїх улюбленців й своїх хазяїв згадав. Мабуть вони його зачекалися. А вас, любі діточки, зачекались ваші мами. Час прощатись. Дякую вам за старанність. До побачення.
Категорія: Заняття з майбутніми першокласниками | Додав: [ADM]Irina (11.01.2022)
Переглядів: 474 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!