Урок 30
Тема: Заповіт наших предків. Навчайся мудрості.
Мета: Познайомити учнів з великими історичними постатями нашої держави, їхнім вкладом в розвиток християнства. Розвивати інтерес до історії України давніх часів. Виховувати в дітях Добро, Милосердя, Доброчинність, Мудрість, які спрямовуватимуть їх до світу Любові – до людей, до навколишнього світу, до Того, Хто створив цей дивовижний світ.
Обладнання: ікона, свічка, ілюстрації з зображенням Нестора Літописця, Володимира Мономаха, князя Володимира, ікони Андрія Первозваного, Кирила та Мефодія.
Хід уроку
І. Вступна частина.
1. Християнське привітання.
2. Спільна молитва.
3. Повторення вивченого.
- На минулому уроці ми говорили з вами про справжню міцну дружбу. А навіщо в житті людям потрібна дружба? Може без неї можна обійтися?
(Діти пояснюють).
4. Повідомлення теми і мети уроку.
- Сьогодні ми з вами познайомимося з відомими на весь світ історичними постатями нашої держави. Про багатьох ми вже читали на уроках християнської етики, а про деяких ви дізнаєтесь сьогодні.
5. Бесіда вчителя:
Наші славетні предки, такі, як брати Кирило і Мефодій, княгиня Ольга, князь Володимир, князь Ярослав Мудрий, Нестор Літописець, князь Володимир Мономах та багато інших, є взірцем любові до знань і добрих справ. Їх об’єднала любов до Бога, від якого вони отримували мудрість, а також любов до людей. Заради цієї любові вони ділилися з людьми своїми знаннями, покладали усі сили, щоб людські розум і серце сповнилися світлом мудрості.
1. Знайомство з текстом підручника, с. 137-141.
а) текст на с. 137-138 діти читають самостійно;
б)відповіді на запитання:
- Кого в давнину називали «книжними»?
- Про що розповідали книжки?
- Хто заснував Київ?
- Знайдіть в тексті і зачитайте, що сказав Андрій Первозваний своїм учням?
- Хто правив Києвом?
в) підготовлений учень розповідає про Ярослава Мудрого, його заслуги за часи князювання;
- За що Ярослава назвали Мудрим?
- Що заповів Ярослав своїм синам?
в) вірш «Заповіт Ярослава Мудрого» читають діти самостійно;
- Що заповів синам Ярослав Мудрий?
- Яку тему ми вивчали, коли згадували цей вірш? (Заповідь злагоди та довголіття).
г) знайомство з правлінням Володимира Мономаха;
Діти читають самостійно уривок, переказують його.
- Прочитайте, що наказував своїм нащадкам Володимир Мономах у «Повчанні».
- Поясніть, як ви розумієте прочитане.
д) розповідь вчителя про братів Кирила та Мефодія;
- Що ви запам’ятали з життя цих святих? (Діти переказують).
- Чому їх називають учителями словесниками?
е) розповідь підготовленого учня про першого історика Нестора Літописця;
є) вчитель зачитує вислів святого Нестора Літописця: «Великою буває користь від учення книжного. Книги дають настанову і вчать шляху до покаяння, бо від книжних слів знаходять мудрість і стриманість. Це ріки що наповнюють всесвіт. Якщо сумлінно пошукати у книжках мудрість, то придбаєш велику користь для своєї душі. Бо той, хто читає книги, веде розмову з Богом і Святими мужами».
- Так що можна знайти в книгах?
- А ви любите читати книги?
ж) робота в зошитах.
Діти записують, хто такий Апостол Андрій Первозваний, хто такий чернець, що таке покаяння.
ІІ. Підсумкова частина
1. Узагальнення вивченого.
Діти зачитують висновок до теми, підручник, с. 142.
2. Спільна молитва.
Рудик О.В. – вчитель початкових класів Широківської загальноосвітньої школи №1
|