Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Змінювання іменників за зразком один-багато. Словниково-логічні вправи
Укр.м. Дата __________________ Вчитель Бондар Т.М. Тема: Змінювання іменників за зразком один-багато. Словниково-логічні вправи. Мета: розширювати знання учнів про слова-назви предметів; удосконалювати вміння змінювати слова за зразком один-багато; збагачувати словниковий запас; виховувати бережливе ставлення до птах. ХІД УРОКУ: І. Організація класу ІІ. Перевірка д/з Звернути увагу на додаткове завдання(щось цікаве про шишкарів). ІІІ. АОЗ 1. Каліграфічна хвилинка Ярославе, про яку пташку розповідали твої однокласники? (Про шишкаря.) Денисе, який перший звук у слові шишкар? Останній? На дошці записую Ш ши шиш шк ар - Що ми можемо прочитати? Записую слово шишкар з коментуванням. Перегляд зошитів, відзнака каліграфістів. Поставте питання до слова шишкар. (Хто?) Доведіть! ІV. Повідомлення теми уроку, МНД — Які слова ми зараз вивчаємо? — Що вони означають? — На які питання відповідають? — Сьогодні ми продовжимо удосконалення своїх знань про іменник. V. Вивчення нової теми 1. Творча робота Прочитайте. Он за ялинкою рядочком Шишкар, сойка, горобчики, Милуються дбайливим хлопчиком, Синичка, сорока й снігурі Дякують за смачний подарунок, що передали школярі. - Про кого розповідається у віршику? - Як вигадаєте, що то за подарунки? - Школярі зробили добрий вчинок? Чому? Хлопці виписують з вірша слова-назви предметів, що означають один предмет. Дівчатка – слова-назви предметів, що означають багато предметів. Перевірка. Отже, в укр.м. є слова-назви предметів, що означають один предмет і багато. Фізкультхвилинка VІ. Закріплення 1. Тренувальні вправи Гра «Один одному» (робота в парах, усно) Один учень називає слово в однині , а сусід по парті відповідає цим же словом у множині. І навпаки. Малюнковий творчий диктант (Двоє працюють біля дошки) Вчитель показує малюнки: один учень на дошці пише слово в однині, інший в множині. Бажано використовувати малюнки птахів. Перевірка. Виховний момент. Змайстрували годівничку, На дно всипали пшеничку. Крихти хліба, трішки сала, Щоб синичка прилітала. Бо зима, мороз надворі, А в мороз пташині горе. Треба їй допомагати, В люту зиму виживати. 2. Хвилинка-цікавинка Ребус Голуб Майже домашні, майже ручні, завжди готові їсти майже з рук. Але руками їх не впіймаєш. Ми їм радіємо, їх годуємо і навіть вважаємо символом миру. Ці пернаті бачать в 3 рази швидше, ніж людина. Як це визначити? Легко. Ми за одну секунду бачимо 24 кадра, а голуб — 75. Всім завжди було цікаво, як голуби могли працювати «листоношами» і взагалі, як вони знаходять дорогу додому? Деякі дослідження показують, що вони орієнтуються на запахи, які розносяться вітром саме в тому місці, звідки вони починають свій шлях. Загадка По рецепту на базарі Він вибрав окуляри, Натягнув собі на ніс, Полетів трудитись в ліс. У осінню хмуру пору, Він глянув, сів на сук, Носом тук і згинув жук. От які-то окуляри Вибрав він на базарі. - Хто це? (Дятел.) - На яке питання відповідає слово дятел? С.р Складання речення про дятла й запис його в зошити. Перевірка Розповідь «Дивна пташка» Вона ніколи не в’є собі гнізда. Ніколи сама не виводить пташенят. Ця пташка потай кладе своє яйце до чужого гнізда, а хазяйське викидає. Висиджує і вигодовує мала інша пташка. Сама іона цілий день літає й визбирує на гілках волохату гусінь. - Як звати цю дивну пташку? (Зозуля.) - На яке питання відповідає слово зозуля? - Змініть слово так, щоб птахів було багато. 3. Словнико-логічні вправи Завершення логічного визначення: Фазан – це… Заєць – це Розподіл. ряд видових назв між 2 родовими. (Малюнки пташок – окремо свійські, окремо – дикі) Робота в групах 4. Спостереження за словами, які вживаються тільки в однині або тільки в множині. (Усно.) VІІ. Підсумок Гра «Вчитель» Учні перевіряють роботу (вчитель готує роботу) й виправляють помилки, роблять висновок. Гра «Розумний м’яч» Вчитель називає слово в однині, учень – в множині. VІІІ. Д/з Картка (диференційовані завдання) | |
Переглядів: 1478 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |