УРОК- ПОДОРОЖ
«ЗАГАЛЬНЕ ПОНЯТТЯ ПРО ІМЕННИК.
ІМЕННИКИ НАЗВИ ІСТОТ ТА НЕІСТОТ»
(урок української мови 3 клас)
Учитель початкових класів В.В.Шевчук
Тема уроку: ЗАГАЛЬНЕ ПОНЯТТЯ ПРО ІМЕННИК.ІМЕННИКИ НАЗВИ ІСТОТ ТА НЕІСТОТ.
Мета уроку: ознайомити учнів з поняттям іменник, вчити визначати іменники назви істот та неістот, виховувати любов до рідної мови, розвивати мовлення учнів.
Обладнання: презентація,казкові герої- Казкарка
Хід уроку
І.Організаційна частина
Учитель:
Подивилися на мене,
Усміхнулися усі:
Хто готовий до роботи?
Хто бадьорий? Молодці!
Працюймо під девізом
Думаємо — швидко!
Відповідаємо — точно!
Працюємо — активно!
Пишемо — гарно!
ІІ.Повідомлення теми і мети заняття
Учитель:
Діти, сьогодні у нас незвичайний урок – це урок-подорож у незвичайне королівство, в якому ми познайомимося з новою частиною мови іменником,іменниками назвами істот та неістот.
Шлях буде довгим, але у дорозі ми допомагатимемо один одному. Будьте уважними і пам'ятайте, що від однієї зупинки до іншої ми рушимо тільки в тому випадку, якщо виконаємо завдання.
Ну ,що, ж в дорогу.
Дiти давайте,розпочнемо подорож з каліграфічної хвилини .ЗАПИШІТЬ ДАТУ ,ПИСЬМО к,К. та розгадати зашифроване слово
1.Каліграфічна Хвилинка
(письмо к а ,к а, з )
Підібрати споріднені слова до слова казка
(КАЗКА, КАЗКОВИЙ, КАЗАТИ, КАЗКАРКА)
(Чути стукiт у дверi. Звучить пісня «В гостях у казки» ,заходить дiвчинка Казкарка )
Казкарка:
Вітаю Вас дорослі і малі!
Від усіх казок низенький вам уклін.
Я , Казкарка мудра, хочу вам сказати
Що кожен з вас мене повинен знати.
Бо кажуть , казка вчить на світі жити
Та правду й волю завжди боронити.
В казку вирушим всі разом,
Перешкоди всі пройдем.
А хто буде сумувати,
Із собою не візьмем.
(ВПРАВА «Побажай мені успіху»).
Давайте станемо в коло та побажаємо один одному гарного настрою та успіху.
КАЗКАРКА:
Очі швидко закриваєм,
В королівство вирушаєм.
1,2,3-
В королівстві всі ми.
У королівстві є свої ЗАКОНИ Королівства, яких дотримуються всі жителі. Ось вони:
1.Право піднятої руки.
2.Вживати чарівні слова «Я вважаю…»,
«Я так думаю….».
3.Умій слухати товариша.
4.Говорити по черзі.
Учитель:
В одному царстві, яке звалося Граматика, жили різні частини мови. Царівна вирішила вибрати собі чоловіка, найзнаменитішого,найбагатшого найточнішого.
Царські слуги оголосили, що обранець Граматики має довести, що він найнеоб хідніший.
От і зійшлися всі частини мови у царському дворі. Першому надали слово Іменнику. Вийшов він на середину і почав говорити: «О прекрасна царівно! Схиляюсь перед Вашою красою і розумом. Моє ім’я – Іменник. Нарекли мене так тому, що я даю назву усьому живому й неживому Я у небі й на землі, у людях й звірах, у житті, у радості, у праці й відпочинку. Я даю ймення усім вам. Уявіть собі, що мене не буде. І ваше царство, і слуги, і скарби – все щезне.»
Всі, мов заворожені, дивилися на Іменника-красеня.
Присутні підтримали Іменника, бо він був уважний до кожного, кого зустрічав, знав імена усіх, промовляв їх лагідно, не обминав нікого і нічого. Був надійним другом, помічником іншим частинам мови.
Царівна вирішила вибрати собі чоловіка Іменника. І вирішив Іменник видати наказ:
НАКАЗ
Я, Король Іменник
НАКАЗУЮ:
1. З цього часу все в Королівстві називати іменником.
2.Всі іменники повинні означати предмет.
3.Іменники ,які відповідають на питання хто?- вважати істотами.
Всі інші - вважати неістотами та ставити до них питання що?
ВАШ Король Іменник
Учитель:
Вирішив Іменник перевірити свої чарівні скриньки, в які сховані справжні його скарби – слова. Допоможемо Іменнику розподілити слова в чарівні скрині
ІМЕННИК
Істота Неістота
ХТО ? ЩО?
(В одну скриню діти складають назви істот, в іншу-неістоти)
«Чарівна скринька»
Учитель:
-У кімнаті Іменника висіла незвичайна картина,герої якої оживали,коли король милувався нею.(Гра «Оживи картину». Учні повинні скласти за картиною речення, визначити члени речення)
Діти зліпили гарного сніговита.
Учитель:
Ми так працювали,
Що трішки стомились.
І в королівського кота
в гостях з'явились.
Яка з ним трапилася пригода ми спробуємо вам розповісти рухами
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (відео кожушок)
Учитель:
-Дуже любив Іменник природу ,тому вирішив обійти свої володіння. Ішов він лісом та побачив незвичайні сліди. Спробуємо розгадати сліди.
«Зимовий ліс»
Іменник-частина , яка означає , відповідає на
питання . або
Найчастіше іменник в реченні виступає або членом речення.
Слова для довідок: мови, предмет, хто?,що?,підметом, другорядним.
Учитель:
-А зараз я пропоную вам утворити коло. Ось у мене є чарівний м'ячик, пропоную передаючи його назвати слова- іменники .(Звучить музика, діти передають чарівний м’яч. Якщо музика зупиняється,учень в руках якого м’яч називає іменник)
(Гра «Квітка бажань»)
Є в королівстві Іменника чудо-квітка бажань.Розпускається вона тоді, коли збуваються бажання короля.
(Висловити Іменнику побажання: удачі, здоров'я,успіхів,миру,щастя,мудрості, спокою,затишку,посмішок,друзів,достатку,впевненості.
Очі швидко закриваєм,
З королівства вирушаєм.
1,2,3-
Знову в класі всі ми.
Підсумок уроку
Вправа «Мікрофон»
-З якою частиною мови познайомилися?
-Що означає іменник?
-На які питання відповідають іменники?
ОЦІНЮВАННЯ УЧНІВ.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Що ж, малята, казка вже скінчилась,
Ви добре на уроці всі трудились.
Корисних справ ви багато зробили
І знання отримали.
|