Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » "Методична скарбничка" [ Додати статтю ]

Як допомогти слабовстигаючим учням на уроках англійської мови

Допомога слабовстигаючим учням на уроках англійської мови


Сучасне суспільство вимагає від дитини вміння вчитися. Головним показником даного вміння є успішність під час навчання у школі, яка у деяких учнів не досягає мінімального рівня. З досвіду практичної роботи можна визначити, що низька успішність має складну структуру та походження.
Організація роботи з усунення низької успішності має бути побудована за такими напрямами:

  • розвиток в учнів необхідних навчальних умінь, оскільки в деяких випадках відсутність таких вмінь є головною причиною низької успішності;
  • корекційно-методична робота учителя, спрямована на виявлення причин низької успішності учня та вивчення ефективних технологій спілкування та викладання.
    Необхідно проаналізувати якість уроків за такими критеріями:
    — розвиток пізнавальної активності та творчих здібностей учнів;
    — організація пошукової діяльності дітей на уроці;
    — систематизація знань.

    Рекомендації для подолання низької успішності учнів:
    1. Використовувати сучасні технології та методики (інтерактивні методи, проектну технологію, технологію веб-квесту, ігрові технології, «перевернутий клас»).
    2. На уроках створювати «ситуації успіху», дати можливість кожній дитині відчути радість досягнення успіху, усвідомлення власних здібностей, віри у власні сили.
    3. Сприяти розвитку креативності учнів, заохочувати їх до різних видів діяльності:
  • проектна робота;
  • написання рефератів, малювання коміксів;
  • складання кросвордів, ребусів, загадок;
  • створення власних презентацій;
  • написання відгуків на прочитані твори;
  • створення колективних робіт, стенгазет, буклетів.
    4. Залучати учнів до участі у різних конкурсах та олімпіадах.
    5. Вчити учнів користуватися підручником, додатковою літературою, словниками, довідниками. На уроках ефективним прийомом є застосування алгоритмів, різноманітних пам’яток, підстановчих таблиць тощо.

     
    Робота над лексикою.

    Лексичний (словниковий) запас має дуже велике значення для вивчення іноземної мови. Працюючи над новою лексикою слід дотримуватися
    наступних принципів та правил:
    -принцип частотності (найбільш вживані слова, словосполучення та сталі вирази);
    -більше уваги приділяти вивченню прислів’їв, ідіом;
    -розширювати лексичний запас учнів, підбираючи синоніми;
    -знайомити учнів з «молодіжною лексикою», з «комп’ютерною лексикою», відпрацьовувати її вживання в усіх видах мовленнєвої діяльності;
    -робити акцент на використанні мнемотехнічних прийомів під час вивчення лексики, вчити запам'ятовувати іншомовну лексику за допомогою асоціацій.

    Читання значно сприяє розширенню словникового запасу.
    Пам’ятка. Як запам'ятати лексику, що зустрічається в тексті.
    1. Випиши слово у словник.
    2. Пропиши нове слово.
    3. Випиши нове слово у словосполученні.
    4. Добери синоніми.
    5. Склади з новим словом речення.
    6. Намагайся запам'ятати нове слово.

    Розвиток навичок усного мовлення
    Мова — це засіб спілкування, тому одним із головних завдань під час вивчення іноземної мови є оволодіння усним мовленням. Це найскладніше вміння при вивченні іноземної мови. «Мовний бар’єр» вдається подолати не кожному сильному учню, а слабовстигаючим учням ще важче оволодівати навичками усного мовлення. Цьому сприятиме:
    v виконання лексико-граматичних вправ;
    v вивчення напам'ять римівок, віршів, скоромовок, діалогів, текстів;
    v опис малюнків за мовленнєвим зразком;
    v розігрування діалогів в парах;
    v рольові ігри;
    v складання розповіді з опорою на ключові слова, малюнки;
    v написання листів, переказів, творів.
    v перегляд та прослуховування автентичних матеріалів;
    v постановка казок.

    Як працювати над граматикою
    Сформованість граматичних навичок – одна з передумов формування вміння висловлювати свої думки в усній та письмовій формі.
    Пам’ятка для учнів при вивченні граматичного явища:
    1. Прочитайте правило; уважно вивчіть приклади до правила.
    2. Наведіть власні приклади.
    3. Занотуй правило у зошит.
    4. Виконайте граматичні вправи письмово, перевірте їх правильність, якщо є ключі.
    5. Виконайте ще раз вправи усно, щоб сформувати навички.
    6. Знайди граматичне явище в тексті, поясни його.

    Пам’ятка: Як працювати над текстом
    1. Прочитайте текст для розуміння змісту.
    2. Прослухай текст у записі, якщо є така можливість, повторюючи за диктором.
    3. Випишіть нові слова у словник, вивчить їх значення.
    4. Перекладіть текст, звертаючись до словника.
    5. Виконайте всі післятекстові вправи.
    6. Складіть запитання до тексту, дайте на них відповіді.
    7. Спробуйте переказати текст:
    -розповідь від III особи;
    -від автора;
    - трансформуючи пряму мову в непряму (якщо така тема вже вивчалась).
Категорія: "Методична скарбничка" | Додав: Ульяна7855 (16.10.2016) | Автор: Рибалкіна Уляна Володимирівна
Переглядів: 1139 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 1

Добавил: zagrodskamaria
0

Коротко и содержательно! Спасибо!
Дата публикации: 23.01.2017 в 17:55 Спам[Материал]

 

ble>

 

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!