Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Множення і ділення багатоцифрових чисел на одноцифрове число

Відкритий урок з математиики, 4 клас
Тема. Підсумковий урок з теми «Множення і ділення багатоцифрових чисел на одноцифрове число».
Мета. Формувати обчислювальні навички, вміння розв’язувати задачі.
Розвивати логічне мислення, просторову уяву, увагу, пам'ять,
розумову активність, самостійність, пізнавальний інтерес, потребу
в самоосвіті, ініціативу, творчість, обґрунтованість суджень.
Виховувати такі людські якості як: сумлінність, здатність до
переборення труднощів, працелюбність.
Тип уроку. Урок-ділова гра .

Хід уроку

І. Організація класу. (Слайд 1)
1. Привітання.
Встаньте, діти, всі рівненько
Посміхніться веселенько.
Поверніться до гостей, привітайтесь:
«Добрий день!»

2. «Якщо хочеш…»
А тепер ви.
- Якщо ви хочете бути добрими і розумними, погладьте себе по голівці.
- Якщо ви хочете бути працелюбними, підніміть руки вгору.
- Якщо ви хочете допомагати одне одному, візьміть товариша за руку.
- Якщо ви хочете бути веселими і здоровими, поплещіть 3 рази у долоні.

ІІ. Постановка цілі.
- Сьогодні у нас з вами незвичайний урок. Ми проведемо ділову гру, у
якій спробуємо себе в ролі бізнесменів. Працювати будемо у групах.
Тому давайте пригадаємо правила роботи в групах і будемо їх дитримуватись. (Слайд 2)
- Правило піднятої руки.
- Працювати командою.
- Уважно слухати вчителя і всіх дітей.

Але сьогодні ми будемо називати свої групи фірмами. Ви заздалегідь розподілилися у різні фірми : (Слайд 3)
дитяче кафе
туристичне агентство
салон краси
розважальний центр

А я буду банкіром і за кожне виконане завдання буду виплачувати вам гроші на розвиток вашого бізнесу. У фірмі обов’язково має бути директор. Згодом він і буде розподіляти обов’язки своїх працівників. Виберіть директора.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Ми провели конкурс на кращу назву ваших фірм. (Слайд 4)
І зараз ви зможете дізнатися назву своєї фірми . Для цього треба розставити числа, на яких зашифровані букви, в порядку зростання.

дитяче кафе «Смаколики»
2 480 1 101 744 200 000 10 555 77 777 1 063 11 246 505 000
к а с к о и м л и

туристичне агентство «Мандрівник»
2 480 1 101 744 200 000 10 555 77 777 1 063 11 246 505 000 36
р д а и і н н в к м

салон краси «Перлинка»
2 480 1 101 744 200 000 10 555 77 777 1 063 11 246
л р п а и к е н

розважальний центр «Капітошка»
2 480 1 101 744 200 000 10 555 77 777 1 063 11 246 505 000
і п к к т ш а о а

Директори фірм презентують назви. (Слайд 5)
Отож , з назвами визначились, і за виконане завдання отримуєте гроші.

ІV. Актуалізація опорних знань.
1.Усний рахунок. Оренда офісу.
(На дошці малюнок чотириповерхового будинку.)
-Щоб фірмі було зручно працювати треба десь розміститися. Для цього потрібен офіс . (Слайд 6)
Проведемо усний рахунок і кожна фірма за правильну відповідь отримає гроші. Хто заробить найбільше, займе для офісу 1 поверх, хто – найменше – 4 поверх.

1. На яке число потрібно розділити 510, щоб отримати 1? (Слайди
7 - 18)
2. Що треба зробити, щоб помножити число на 100?
3. Число 800 збільшити на 2 000 і поділити на 2.
4. Число 6 помножити на 300 і зменшити у 10 разів.
5. Число 10 000 зменшити на 5 001.
6. Знайти площу прямокутника , довжина якого 8 см, а ширина – 4 см.
7.Літак пролетів за 3 год 1500 км. З якою швидкістю він летів?
8. Лижник був у дорозі 4 год, рухаючись зі швидкістю 11 км/год. Яку
відстань він подолав?
9. Павук бачить метелика на відстані 2 дм. Скільки це сантиметрів ?
10. Знайдіть частку чисел 420 і 6
11.Зменшити число 300 в 5 разів
12. Знайти 1/10 від числа 8700

Бонусні запитання:
- Якщо півень стоїть на одній нозі, то його вага становить 8 кг. Скільки важитиме півень, якщо стане на одну ногу?
- Один кінь ніс п’ять кілограмів вівса, а другий - п’ять кілограмів пуху. У кого вантаж був важчий?
- Якщо із-за огорожі видно 8 пар котячих ніг, то скільки котів у дворі?
Підсумок. Банкір визначає де розміститься кожна фірма і прикріплює вивіски фірм.

V. Робота над темою уроку.
1. Робота над задачею
Для того, аби фірма могла гарно працювати, потрібно скласти план роботи . (Слайд 19)
І тому пропоную вам наступне завдання – скласти план розв’язання задачі. У кожної фірми своя задача. Складіть план і запишіть у зошити. Директор слідкує, аби всі його працівники виконали завдання.
За правильний план отримаєте гроші для бізнесу.
салон краси «Перлинка»
Задача
3 дельфінам на 4 доби потрібно 120 кг риби. Скільки кілограмів риби потрібно 1 дельфіну на 5 днів ?

дитяче кафе «Смаколики»
Задача
За 5 коробок печива заплатили 120 грн. Скільки гривень треба заплатити
за 9 коробок цукерок, якщо коробка цукерок на 3 грн дорожча, ніж
коробка печива ?
розважальний центр «Капітошка»
Задача
Одна друкарка надрукує 80 сторінок за 4 дні, а друга – за 5 днів. За
скільки днів надрукують друкарки 108 сторінок , якщо працюватимуть
разом?
туристичне агентство « Мандрівник»
Задача
Із двох міст назустріч один одному виїхали автобус і автомобіль.
Швидкість автобуса 70 км / год, а швидкість автомобіля – на 15 км / год
більша. Через 2 години вони зустрінуться. Яка відстань між містами ?
Презентація планів. (Слайди 20 - 23 )
Зараз директори фірм виберуть доповідачів , які ознайомлять нас зі своїми планами. На екрані є їхні задачі, якщо хтось помітить помилку, маєте право протестувати.

2. Фізкультхвилинка (Слайд 24)
Кожна людина за законом має право на відпочинок. На будь – якій роботі для цього є обідня перерва. І ми теж зараз відпочинемо. Але замість обіду ми потанцюємо.

3. Робота з виразами.
План є. Але для успішної роботи фірми потрібні фінанси – гроші.
(Слайд 25)
А їх треба правильно і швидко рахувати. І зараз ми перевіримо, чи можна вам довіряти гроші. Пропоную обчислити вираз. Нам екрані є вираз. (Слайд 26)
Запишіть його у зошит. А тепер кожна фірма відправить представника для розв’язання однієї дії на дошці з коментуванням. За правильно розв’язану дію – гроші для розвитку бізнесу.
( 1 253 – 459 ) . 24 + 56 360 : 8 =

4. Робота за підручником.
План є, гроші для розвитку є. Але в реальному житті між різними фірмами відбувається конкуренція – боротьба за клієнтів. (Слайд 27)
Для того аби заохотити більше клієнтів, треба за певний час виконати якомога більше завдань за № 735. (Слайд 28)
За кожну правильну відповідь – гроші.

5. Робота з іменованими числами
Коли фірма має багато клієнтів, вона заробляє багато грошей, а отже, може сплачувати велику зарплату своїм співробітникам. (Слайд 29)
А зарплату можна платити і гривнями , і доларами, і євро. Отже, треба вміти перетворювати і виконувати дії з різними іменованими числами.
Для цього пропоную вам ще одне завдання. Обчислити вирази (Слайд 30)
6 ц 15 кг Х 8 = 13 м 8 см : 3 см =
24 рн. 60 к. : 5 = 1 год – 7 хв=

6. Логічна задача.
Якщо працівники працюють дуже добре, вони зможуть отримати премію. (Слайд 31)
І я вам , як премію, пропоную логічну задачу. Яка команда швидше виконає, отримає додаткові гроші для бізнесу. (Слайд 32)

Задача
На столі лежать 4 цілих яблука, 10 половинок яблук і 8 четвертинок яблук.
Скільки всього яблук лежить на столі?

7. Вправа «Кубик Блума»
В реальному житті між різними фірмами відбувається не лише конкуренція. Дуже часто директори фірм співпрацюють між собою, щоб поділитись досвідом, або чогось навчитись. (Слайд 33)
Зараз я запрошую директорів. І ми їх відправимо в інші фірми для обміну досвідом. У мене є чарівний розумний кубик, (Слайд 34)
На гранях якого написані запитання, або завдання. Кожен директор по черзі вибере ту грань, яка йому подобається. А тоді отримає картку із запитанням для фірми – конкурента. Працювати будемо за годинниковою стрілкою.
- Чому - іноді при письмовому діленні у відповідь треба ставити 0?
- Назви – які три величини використовуються при розв’язанні задач на рух ?
- Поясни – чим відрізняється периметр і площа ?
- Придумай – приклад на ділення з відповіддю 0 .

VІ. Підсумок уроку.
А я пропоную поділитись своїми емоціями, які ви отримали від уроку, за допомогою смайликів. (Слайд 35)
Кожна фірма протягом уроку заробила певну кількість грошей. Їх можна порахувати і визначити переможця. Але пропоную не робити цього. Адже не важливо, в кого скільки грошей. Головне, що ми чогось навчилися, нам було цікаво. Головне, щоб ви були хорошими людьми і тоді можна досягти мети і стати успішною людиною .

Гра « Клас».
А зараз давайте пограємо гру. Ставимо руку вперед і по черзі загинаємо пальчики за завданнями :
- Кому сподобався урок,
- Хто отримав щось корисне для себе,
- Кому було приємно працювати в команді,
- Хто хоче в майбутньому організувати свій бізнес.
Подивіться, у вас вийшов кулачок, який показує, що ми всі такі класні . Я вам дякую за роботу. Ви – супер – молодці, майбутні бізнесмени.
(Слайд 36)

Резерв часу
Зробити рекламу свого закладу для присутніх гостей:
Дати якомога ширшу характеристику числам
56 078 і 304 009

Категорія: Уроки | Додав: shelist-alla (18.03.2019) | Автор: Шелист Алла Петрівна E
Переглядів: 210 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1

Добавил: [ADM]Irina
0

Шановна Алло Перівно!
Дякуємо за захоплюючий урок. 
Він стане в нагоді нашим колегам!
Дата публикации: 18.03.2019 в 22:17 Спам
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!