Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Права дитини Мета та завдання: ознайомити учнів з міжнародними стандартами прав дитини: Декларацією прав дитини, Конвенцією ООН про права дитини, продовжити формування правових знань школярів, виховання громадянських рис і переконань, дотримання законів України Обладнання: книжкова виставка «У світі прав дитини», ілюстрація «Правове дерево», листи від казкових героїв, плакат із переліком правових документів, фрагмент відеофільму, «Права дитини», роздатковий матеріал. Хід уроку І. Актуалізація опорних знань учнів Бесіда
II. Повідомлення теми і мети уроку Розгадавши кросворд, складений на основі книги Степана Гавриша, ви зможете сформулювати тему нашого уроку:
Так, темою нашого уроку є права. А може ви вже й здогадалися, чиї права ми будемо розглядати? Тема «Права дитини» Якщо ми з вами будемо успішно працювати на уроці, то на нашому дереві зацвітуть дивовижні квіти і вони перетворяться на чудодійне «Правове дерево». III. Вивчення нового матеріалу 1. Слово вчителя Ви знаєте, що були часи, коли дітей взагалі не сприймали як щось особливе, до них ставилися як до дорослих. Згадайте хоча б дітей з історії «За вогнем''. Пройшло не одне тисячоліття, поки людство зрозуміло, що до дітей треба ставитися не так, як до дорослих, що вони потребують особливої уваги. Лише в XVII-ХVШ ст. на дітей почали звертати увагу. Раніше діти не мали ні дитячого одягу, ні дитячих іграшок чи книжок. (Розгляд і порівняння ілюстрацій, на яких зображені діти в різні історичні епохи.) У середньовічній Німеччині слово «дитина» взагалі було синонімом до слова «дурень». Дітям було нелегко, не було законів, які оберігали б їхнє життя. 2. Робота над правовими документами Довгі роки найрозумніші і найдобріші люди боролися за дітей самотужки, і, нарешті, у 1924 році вони вперше зібралися в місті Женеві, де прийняли перший документ про потреби дітей - Декларацію прав дитини. Словничок: Декларація - офіційне проголошення основних принципів, а також документ, в якому вони викладені. Упродовж XX ст. було прийнято ряд документів, спрямованих на захист дітей, дитинства; ООН - міжнародна організація, до якої входить більше ніж 150 країн світу; утворена в 1945 році. Це організація, яка приймає міжнародні закони за згодою держав і намагається контролювати їх дотримання, стежити за безпекою у світі і не допускати війни. Подивіться уважно, скільки правових документів було прийнято, щоб виробити та вдосконалити права дитини. 1924 р. - перша Декларація прав дитини 1959 р. - Декларація прав дитини 1982 р. - Конвенція ООН про права дитини. Зазначимо, що права, викладені в Конвенції ООН, набувають сили лише в тих державах, які підписали цю Конвенцію і зобов'язалися її виконувати. Нажаль, сьогодні є країни, в яких права дитини порушуються. Наша ж держава прагне, щоб у її юних громадян було щасливе дитинство. У 1991 році Україна підписала Конвенцію ООН про права дитини та зобов'язалася її виконувати: 1991 р. - Україна підписала Конвенцію ООН про права дитини і зобов'язалася її виконувати 1991 р. - прийнято Закон України про освіту 1996 р. - прийнято Конституцію України 2001 р. - прийнято Закон України «про охорону дитинства». Ці документи поміщені у нашому правовому куточку. Наша держава дбає про дітей, але і в нашій країні є випадки, коли порушуються права дитини. Є ще багато проблем і, можливо, частину їх зможете вирішити ви, коли станете дорослими. Ви ще дуже юні, але повинні знати й розуміти проголошені в Конвенції права, брати активну участь у їх втіленні в життя. 3. Перегляд відеофільму про права дитини 4. Гра «Веселий м'ячик» Ти котись веселий м'ячик, Швидше, швидше по руках. У кого лишився м'ячик, Той розказує права. 5. Пошта казкових героїв На адресу нашого класу прийшли якісь незвичні листи. З вашого дозволу я відкрию один, і ми разом дізнаємось, від кого він. «Я Зайчисько, я маленький, хатку мав собі гарненьку, та прийшла коза рогата, і нема у мене хати. Ой, хутчіш допоможіть, мої права ви підкажіть».
Але ж листів так багато, спробуйте розібратися з ними в групах, а потім представники кожної групи повідомлять нам свої висновки. (Кожна група отримує лист, обговорює його та звітує за узгодженою схемою.) Для листів узято сюжети з казок:
IV. Підсумок уроку
А тепер допоможемо нашому дереву розквітнути. Запишіть на пелюстках квітки права дитини, про які б ви хотіли дізнатися більше. (Діти працюють парами. Кожна пара записує по 2-3 права на листочках вирізаних у формі квітки. Заповнені листочки прикріплюються до «Правового дерева».) Отже, ми переконалися, що знати свої права дуже важливо. Цьому нас навчає і вірш Ірини Жиленко: Дитя моє, права дитини Хай прочитають тато й мама Автор: С. Виклюк | |
Переглядів: 7727 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 1 | |
|
ble>