Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Продовження ІІ група. Снігова королева з казки Г. Андерсена «Снігова королева» викрала хлопчика Кая, що мешкав у маленькому будиночку з бабусею, і відвезла його у свій величезний льодовий палац. Вона обіцяла йому подарувати увесь світ і пару ковзанів на додачу. - Чи мала вона право забирати, викрадати Кая з рідної домівки? - Ми думаємо, що за законами нашої Конституції діти мають право жити зі своїми батьками, і нікому не дозволено їх розлучати з батьками. ІІІ група У казці А. Лінгрен « Малюк і Карлсон, який живе на даху» Фрекен Бок не поважала і не любила дітей. Вона промовляла: «Нічого, нічого! В мене діти, і собаки швиденько стають шовковими!» - Чи мала вона право з ним так поводитись? *У Декларації прав дитини сказано: «Жодна дитина не повинна бути скривджена» * А в статті 28 Конституції України записано: «Кожен має право на повагу до його гідності…» ІV. Фізкультхвилинка Буратіно потягнувся, Раз нагнувся, два нагнувся, Руки в сторони розвів – Мабуть ключик загубив. А щоб ключик відшукати, Треба нам навшпиньки стати. V. Закріплення вивченого матеріалу. (ПРОЕКТОР – ІЛЮСТРАЦІЇ ДО КАЗОК) 1.Інтерактивна вправа « Займи позицію». Будемо голосувати на планшеті. - Послухайте уривок із казки Ш. Перро «Попелюшка» - У цій казці дівчинка Попелюшка весь час працює. І тут усіх запросили на бал. «Ха – ха - ха! Що тобі, замазуро, робити у королівському палаці?» - відповіла мачуха? Попелюшка була дитиною. Виберіть ту позицію, яка на вашу думку буде правильною. - У казці порушені права дитини?(Так або ні). Чому? - Так, вірно. Дитина має право на відпочинок і дозвілля. Жодна дитина не повинна бути примусово залучена до праці. 2. Робота в зошиті. Завдання 1 Що означають слова «право» і «обов’язок»? Доповни цими словами речення. Завдання 2 Поєднати стрілками символ і його значення 3.Робота за таблицею «Обов’язки учнів». - Діти, кожна людина має не тільки права, але й обов’язки перед суспільством, в якому вона живе. Вона повинна поводитись так, щоб вона не заважала правам і свободам інших людей. - Розгляньте малюнки на таблиці і розкажіть про свої обов’язки. Який ваш основний обов’язок ? (Навчатися в школі) - Отже, ви зобов’язані вчитися, виконувати посильну для вас фізичну роботу, оберігати природу, навколишнє середовище, в якому ви ростете, поважати права інших людей. У школі ваш обов’язок – дотримуватись порядку в навчальному процесі, старанно вчитись, виконувати класні і шкільні доручення. Вдома у коло ваших обов’язків входить піклування про членів вашої родини, посильна допомога старшим, догляд за меншими дітьми, гарна поведінка, намагання не засмучувати батьків, добре вчитись у школі, піклуватись про своє здоров’я і здоров’я близьких. Бо посягання на чиєсь здоров’я тягне за собою порушення усіх прав людини. Як ви піклуєтесь про своє здоров’я в сім’ї? (Дотримуємось режиму дня, правил особистої гігієни, правил культури поведінки). - Якщо комусь із близьких стало погано, а більше нікого з дорослих немає вдома, ви повинні викликати «швидку медичну допомогу» і попросити сусідів допомогти. За яким номером треба телефонувати для виклику «швидкої допомоги»? (03) 4.Бесіда. - У якому документі записані права і обов’язки громадян України? (Конституції) - А в якому документі – права дітей? (Декларації прав дітей) - Коли українці святкують День Конституції? 5. Вправа «Сенкан» - Діти, а що ви уявляєте, коли чуєте слово «Конституція» Конституція Основна, справедлива, гарантує, захищає, зобов’язує, встановлює певні порядки в державі, закон… 6. Розподіли обов’язки між собою і батьками - Якщо обов’язки дитини – на планшеті напишіть букву «Д», якщо обов’язки батьків – букву «Б». * Шанувати батька й матір своїх. (Д) * Любити й оберігати своїх дітей. (Б) * Піклуватися про здоров’я й навчання дітей. (Б) VІ .Підсумки уроку. 1.Бесіда. Що нового дізналися ви сьогодні на уроці? - Які нові слова запам’ятали? - Про які права дитини ви не знали? 2. Сценки - Наші діти підготували сценки. Глядачі повинні визначити, в чому порушені права дитини? Сценка 1 Зайченя. Раз, два, три, чотири, п’ять, Вийшов зайчик погулять! В мене є смачна цукерка, Є скакалка. Є люстерко! Лисиця Йди сюди, малюк вухатий! Мусиш все мені віддати! Дай скакалку! Дай цукерку! Та й нащо тобі люстерко? Це мені воно згодиться. Я ж красунечка Лисиця! (Лисичка забирає речі, красується, Зайчик плаче, входить Ведмідь) Ведмідь Декларації, Лисице. Ти, звичайно, не читала. Є такий закон на світі. Це серйозна дуже справа. Ображать не маєш права слабших себе і малих! Тож віддай все Зайченяті, Бо такий закон для всіх! - Яке право Декларації порушила Лисиця? Сценка 2 Собака. Добрий день, кумасю Кішко, Йди, посидимо хоч трішки. Кішка. Ой, нема коли сидіти, Он гуляють в мене діти! Кошенята. Кидай м’яч ! Мерщій лови! - Ось, дивися, раз, два, три! (Кидає м’яч). Ой, мені не повезло, Я розбив чуже вікно! ( Злякано присідає). Собака. Зараз кошеня погане Ремінцем я враз дістану! Кішка. Не чіпай його , не смій, Кошеня – синочок мій! На дитя не слід кричати І жорстоко так карати, Тож вгамуйся в цю хвилину. Не порушуй прав дитини! - В яких випадках порушені прав героїв сценок? 3. Самооцінка. - Ви всі старанно працювали. Але я хотіла б, щоб кожен із вас сам визначив, як працював на уроці. (Самооцінка) Діти, я бажаю вам, щоб ви в своєму житті як можна менше бачили несправедливість і ваші права не порушувались. Ну, а, якщо це все-таки станеться, потрібно звертатись до: - вчителя і адміністрації школи(завучів, директора, соціального педагога і психолога школи); - або у службу у справах дітей; - дзвонити по телефону довіри 330 – 900; - міліцію по тел. 02 або 102. 4.Гра «Чарівні цифри» - Перед вами чарівні цифри – 0, 1, 2, 3, 4. Хто знає, у чому їх чарівність? Коли ці цифри утворюють дружну пару, то завжди стають вірними друзями людей. Утворіть ці пари. Хто прийде до вас на допомогу? VІІ. Домашнє завдання (диференційоване) - Намалювати символами права дітей.(ІІ варіант) - Згадайте ще казки, в яких є порушення прав дитини. Принести книжечки на урок, прочитати ці казки. За бажанням намалювати ілюстрацію до казки. (І варіант) | |
Переглядів: 20741 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 2.9/25 |
Всього коментарів: 1 | |
|
ble>