Каталог статей

Головна » Статті » Обдарована дитина » Різні аспекти цього питання [ Додати статтю ]

Рекомендації педагогам у роботі з обдарованими дітьми

Рекомендації педагогам у роботі з обдарованими дітьми

1. Учитель не повинен повсякчас розхвалювати кращого учня. Не слід виділяти обдаровану дитину за індивідуальні успіхи, краще заохотити спільні заняття з іншими дітьми. 

2. Учителеві не варто приділяти багато уваги навчанню з елементами змагання. Обдарована дитина буде частіше від інших переможцем, що може викликати неприязнь до неї. 

3. Учитель не повинен робити з обдарованої дитини "вундеркінда”. Недоречне випинання винятковості породжує найчастіше роздратованість, ревнощі друзів, однокласників. Інша крайність – зловмисне прилюдне приниження унікальних можливостей і навіть сарказм з боку вчителя – звичайно, недопустимі. 

4. Учителеві треба пам’ятати, що в більшості випадків обдаровані діти погано сприймають суворо регламентовані заняття, що повторюються. 

Якості, якими має володіти вчитель для роботи з обдарованими дітьми. 

1. Бути доброзичливим і чуйним. 

2. Розбиратися в особливостях психології обдарованих дітей, відчувати їхні потреби та інтереси. 

3. Мати високий рівень інтелектуального розвитку. 

4. Мати широке коло інтересів. 

5. Бути готовим до виконання різноманітних обов’язків, пов’язаних з навчанням обдарованих дітей.
6. Мати педагогічну і спеціальну освіту. 

7. Мати живий та активний характер. 

8. Володіти почуттям гумору. 

9. Виявляти гнучкість, бути готовим до перегляду свої поглядів і до постійного самовдосконалення. 

10. Мати творчий, можливо, нетрадиційний особистий світогляд. 

11. Бути цілеспрямованим і наполегливим. 

12. Володіти емоційною стабільністю. 

13. Уміти переконувати. 

14. Мати схильність до самоаналізу. 

Існують критерії за якими можна визначити обдарованість дитини 

Обдарованими можна вважати дітей, якщо вони: 

часто "перескакують” через послідовні етапи свого розвитку; 

у них чудова пам’ять, яка базується на ранньому мовленні; 

рано починають класифікувати і категорувати інформацію, що надходить до них; 

Із задоволенням віддаються колекціонуванню. При цьому їхня мета – не приведення колекції в ідеальний і досить постійний порядок, а реорганізація, систематизація її на нових підстановках; 

мають великий словниковий запас, із задоволенням читають словники та енциклопедії, придумують нові слова і поняття; 

можуть займатися кількома справами відразу, наприклад, стежити за двома чи більше подіями, що відбуваються навколо них; 

дуже допитливі, активно досліджують навколишній світ і не терплять будь-яких обмежень свої досліджень; 

у ранньому віці здатні простежувати причинно-наслідкові зв’язки, робити правильні висновки; 

можуть тривалий час концентрувати свою увагу на одній справі, вони буквально "занурюються” в своє заняття, якщо воно їм цікаве; 

мають сильно розвинуте почуття гумору; 

постійно намагаються вирішувати проблеми, які їм поки що не під силу; 

визначаються різноманітністю інтересів, що породжує схильність починати кілька справ одночасно; 

часто роздратовують ровесників звичкою поправляти інших і вважають себе такими, що завжди мають рацію; 

їм бракує емоціонального балансу, вони часто нетерпеливі та поривчасті; 

У своїй діяльності я використовую творчі методи, які сприяють ефективній роботі з обдарованими дітьми: 

повага до бажання учнів працювати самостійно; 

вміння утримуватись в процесі творчої діяльності; 

надання дитині свободи вибору галузі застосування свої здібностей, методів досягнення мети; 

індивідуальне застосування навчальної програми залежно від особливостей учня; 

заохочення роботи над проектами, запропонованими самими учням; 

виключення будь-якого тиску на дітей, створення розкріпаченої атмосфери; 

схвалення результатів діяльності дітей в одній галузі метою спонукати бажання випробувати себе в інших галузях діяльності; 

підкреслювання позитивного значення індивідуальних відмінностей; 

надання авторитетної допомоги дітям, які висловлюють відмінну від інших точку зору і у зв’язку з цим відчувають тиск з боку ровесників; 

добування максимальної користі з хобі, конкретних захоплень та індивідуальних нахилів; 

терпиме ставлення до можливого безладдя; 

заохочення максимальної захопленості у спільній діяльності; 

переконання учнів, що вчитель є їхнім однодумцем, а не ворогом. 

При складанні індивідуальних програм потрібно врахувати проблеми обдарованих дітей: 

неприязнь у школі часто з’являється тому, що навчальна програма нудна і нецікава для обдарованої дитини; 

ігрові інтереси – обдарованим дітям подобаються складні ігри і нецікаві ті, якими захоплюються їхні ровесники. Як наслідок – дитина опиняється в ізоляції; 

заглиблення у філософські проблеми – для обдарованих дітей є характерним замислюватися над такими явищами, як смерть, потойбічне життя, релігійні вірування набагато частіше, ніж для інших дітей; 

невідповідність між фізичним, інтелектуальним та соціальним розвитком – обдаровані діти частіше віддають перевагу спілкуванню із дітьми старшого віку. Через це їм важко бути лідерами, бо вони поступаються фізичним розвитком; 

прагнення до досконалості – для обдарованих дітей характерна внутрішня потреба досконалості – вони не заспокоюються, доки не досягнуть бажаного; 

почуття незадоволеності – вони критично ставляться до своїх досягнень, мають низьку самооцінку; 

нереальні цілі – вони часто ставлять перед собою завищені цілі, не маючи можливості досягти їх, переживають; 

надмірні чутливість, вразливість; 

потреба в уважному ставленні дорослих; 

нетерплячість, зневажливість у відношенні до дітей, які сточть нижче від них в інтелектуальному розвитку.

http://petschool.at.ua/

Категорія: Різні аспекти цього питання | Додав: [ADM]Irina (15.11.2010)
Переглядів: 2516 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1

Добавил: vladusia
0

АААААААААААААААААААААААААААа tongue
Дата публикации: 27.01.2011 в 22:14 Спам[Материал]

 

ble>

 

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!