Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Урок-квест з української мови в 4 класі

Урок – квест з української мови в 4 класі
Тема: Закріплення вивченого про займенник. Побудова сполучень слів із займенниками в різних формах. Вправи на заміну займенників у текстах.
Мета: закріплювати знання учнів про займенник, вправляти учнів у побудові словосполучень з особовими займенниками; у змінюванні займенників у тексті; закріплювати вміння визначати особу, число і відмінок займенників; формувати правописні вміння і навички; збагачувати словниковий запас; розвивати пізнавальну самостійність, логічне мислення; підвищувати культуру мовлення; збагачувати словнико¬вий запас учнів; виховувати любов до рідної мови.
Обладнання: мультимедійна презентація, карти подорожі, завдання на картках, скринька із «скарбами», номери для учасників команд.

Хід уроку:

Ⅰ. Організаційний момент.
Діти! Сьогодні до нас на урок завітали гості. Давайте разом привітаємо їх.
Гостей вітаємо ми щиро -
Хай буде день у вас щасливий.

Вчитель:
Сьогодні в нас урок- цікава гра-
В мандрівку вирушить пора.
Знання й уміння нам поможуть
І досягти мети усі ми зможем.
Давайте налаштуємось на гарну роботу.
Учні: Ми розумні, вправні та кмітливі
І завдання уроку усі нам під силу.
Про займенник знаєм все –
Розум нас не підведе!

Ⅱ. Повідомлення завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація опорних знань.
Сьогодні на уроці ми повторимо все, що вивчили про займенник, а також виконаємо практичні завдання.
Якщо ви зацікавилися роботою, то зараз зможете дати відповідь на деякі питання. Перед вами у кожній групі є питання. Прочитавши слова, ви зможете дати відповідь на поставлене питання.
Ⅰ група
Де будемо мандрувати?
Вода, хвилі, риба, водорості.
Ⅱ група
На чому мандруватимемо?
Щогла, каюта, команда, капітан.
ⅡⅠ група
Що шукатимемо?
Скриня, замок, золото, прикраси.
Молодці! Отже, ми будемо подорожувати океаном на кораблі у пошуках скарбів.
Подорожувати ви будете командами із 6 учасників. Кожна команда зараз розшифрує свою назву. На партах у вас є картки. У них є символи, яким відповідають певні літери. Під знаком у клітинках запишіть літери, які їм відповідають і прочитайте назву своєї команди.

а в е и і й к л н о р т ч

Щоб вирушити у подорож, нам необхідно перевірити свої запаси знань. Адже без них ми не зможемо успішно виконати поставлені завдання і досягти мети.
Для цього проведемо вправу «Хвилі».
1, 2 і 3 номери команд утворюють внутрішнє коло, а 4, 5,6 номери – зовнішнє коло. Учасники внутрішнього коло тримають картки із запитаннями, а діти зовнішнього кола відповідають на кожне питання, рухаючись за командою «хвилі пливуть». Потім учасники міняються колами.
Запитання:
1. Що таке займенник?
2. Які займенники відносяться до особових?
3. Як пишуться займенники з прийменниками?
4. Назвіть займенники 1-ої особи.
5. Назвіть займенники 2-ої особи.
6. Назвіть займенники 3-ої особи.
7. Як змінюються займенники?
8. Яку особливість мають займенники 3-ої особи однини?
9. Якими членами речення виступають займенники?

ⅡⅠ. Основна частина.
Ну, що ж можемо вирушати у подорож. Повторимо правила роботи в групах.
Працюємо дружно.
Прислухаємося до порад товариша.
Допомагаємо один одному.
Не галасуємо, не сваримося.
Про виконане завдання звітує 1 учасник групи.

Шукати скарби нам допоможе карта подорожі. Вона є у кожної групи на парті. Виконавши завдання, вам потрібно буде наклеїти кришталик на позначку на карті.
На нашому шляху – мис Загадковий.
Щоб обійти його нам потрібно виконати завдання. Їх ви знайдете за правою частиною нашої дошки. За завданнями вирушають учасники команд під номером 1.
Вам потрібно відгадати загадку і у ній підкреслити всі займенники.

1 команда
Всі його люблять, всі його чекають,
А хто на нього подивиться – кожен скривиться. (Сонце)
2 команда
Літає часто він довкола, дерев багато поламав,
Але ніде ніхто й ніколи, його не бачив, не тримав. (Вітер)
3 команда
Є у мене вірний друг,
Має він чудовий слух.
І говорить голосами
Моїх друзів, тата й мами.( Телефон)
Молодці! Справилися із завданням. Продовжуємо мандрівку.
Далі на нашому шляху – острів Пошуковий. За завданнями вирушають учасники команд під номером 2. Завдання ви знайдете за найбільшим вазоном у нашому класі.
Завдання – виписати особові займенники, які належать до 1, 2, 3 особи.
Він, ти, я, вам, мене, у мені, тобі, ми, з ним, тебе, до неї, вони, нас, з тобою, нам, вас, у нього, їх.
Далі нас очікує течія Поєднання. Щоб рухатися нею, потрібно у словосполученнях поставити займенники у потрібній формі. Завдання шукають учасники під номером 3. Знайти ви його можете на внутрішній стороні дверей шафи.
1 команда
Будує (з ким?) з (ти), подарували ( кому?) (він) , люблю ( кого?) (вони), сказав (про кого?) про (вона), нагородили ( кого?) (ми).
2 команда
Принесла (до кого?) до (вони), обрав (кого?) (ми), зустрівся (з ким?) з (вона), вірив (кому?) (вони), поїхав (до кого) до (ви).
3 команда
Зупинилися біля (він) , знала про (вони), завітав до (я), купався з (він), привітав (вона).

Ⅳ. Фізкультхвилинка
Зараз ми з вами потрапили у бухту Відпочинку. Щоб продовжити подорож, треба відпочити і набратися сил.
Далі ми тримаємо курс на мис Перетворень. Пошук завдань здійснюють учасники команди під номером 4. Ви можете знайти завдання на полиці під магнітофоном.
Треба списати текст, перетворивши одні особові займенники на інші.
1 команда
Спишіть текст, замінюючи займенники 1-ї особи однини займенниками 1-ї особи множини.
Я люблю відпочивати в селі. Там у мене є багато друзів, з якими я ходжу в ліс. Вечорами я слухаю бабусині казки.
2 команда
Спишіть текст, замінивши займенники 1-ї особи однини на займенники 3-ї особи однини жіночого роду.
Я навчаюся в четвертому класі. У мене хороші оцінки з усіх предметів. Мені найбільше подобаються уроки математики та природознавства.
3 команда
Спишіть текст, замінивши займенники 1-ї особи однини на займенники 3-ї особи однини чоловічого роду.
На весняних канікулах я поїду у Київ. Зі мною поїдуть батьки і брат. Мені дуже хочеться побувати у цирку.
Що ж ви гарно справилися із завданнями! Можемо рушати далі.
На нашому шляху – бухта Відмінювання. Завдання отримають учасники команд під 5 номерами. Завдання треба шукати у класному куточку. Вам потрібно визначити особу і відмінок займенників.
1-ша група                                                                                            2-га група
Живе в ньому (3-тя ос. М. в.)                                                  Дарую їй (3-тя ос. Д. в.)
Дякую тобі (2-га ос. Д. в.)                                                       Летить над нами (1-ша ос. О. в.)
Дружу з ним (3-тя ос. О. в.)                                                    Привіт від мене (1-ша ос. Р. в.)

3-тя група
Вітаю вас (2-га ос. З. в)
Весело з тобою (2-га ос. О. в)
Приніс вам (2-га ос. Д. в.)

І остання перешкода на нашому шляху – це острів Міркувань.
Учасники команд під 6 номерами шукають завдання під найвищою партою нашого класу.
Вам потрібно прочитати утворені слова, вставивши необхідний займенник, який є частиною кожного слова, а також відгадати загадки із займенниками.
Три займенники складіть,
Руки чистими зробіть. (Вимити)

Два займенники склади –
В них дерева посади. (Ями)

Займенник першим виступає,
Далі нота щось співає.
А як разом їх складеш,
Морську віддаль враз знайдеш. (Миля)
Хто найшвидше справиться з цим завданням, той зможе чемно попросити ключ від скриньки у Тамари Анатоліївни.

Ⅴ. Підведення підсумків уроку.
Ось ви здолали багато морських миль і перед вами - скринька скарбів. Давайте подивимося, що там. Як бачите тут є золоті монети, прислів’я - скарби народної мудрості. І звичайно, це ваші знання, які ви сьогодні показали. Саме вони допомогли вам відшукати скарби.
Усі команди добре грали,
І до мети прийшли усі!
Скарби у скрині відшукали,
Команди наші – молодці!
Для кожної команди – згорток із посланням. (Діти розгортають і читають скарби народної мудрості і беруть шоколадні монетки)
Написи:
Знання – це скарб, а вміння вчитись- ключ до нього.
Розумним ніхто не вродився, а навчився.
Розуму й за морем не купиш, коли його вдома нема.

Які завдання сподобалися найбільше?
З чим було важко справитися?

Категорія: Уроки | Додав: lilak (18.03.2019) | Автор: Мельник Людмила Василівна E
Переглядів: 276 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1

Добавил: [ADM]Irina
0

Шановна Людмило Василівно!
Дякуємо вам за цікавий урок.
Він сучасний, креативний, творчий!
Дата публикации: 18.03.2019 в 22:15 Спам
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!