Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Урок – подорож з математики ТЕМА. Складання таблиці множення числа 3. Знаходження значень виразів на дії різного ступеня МЕТА. Ознайомити учнів з таблицею множення числа 3 та її практичним застосуванням; формувати уміння знаходити значення виразів на дії різного ступеня, розв’язувати задачі. ОБЛАДНАННЯ. Таблиця усних обчислень; таблиця множення числа 3; макет бочки із завданнями; предметні малюнки. ХІД УРОКУ I.Організація класу. - Діти, Буратіно загубив ключик від дверей Палацу знань. Його знайшла Баба Яга. А Буратіно розгубився і не знає, як туди дістатися. Давайте спробуємо йому допомогти. Але для цього нам доведеться пройти нелегкими цифровими стежками. II. Повторення вивченого матеріалу. - За цифровою стежкою є висока гора, давайте обійдемо її так, щоб дістатися до річки. На шляху хатка. Відкриваємо віконечко. Що це? Мабуть завдання для Буратіно. - Діти допоможемо йому? Завдання хатинки - Один учень називає приклад на множення числа 2; другий називає результат, третій – приклад на ділення і т.д. - Молодці, ви добре справилися із завданням, отже Буратіно може продовжувати свій важкий шлях. - Під хаткою розквітла чарівна квітка. Обчисліть приклади. Завдання з „чарівної квітки” 2 ∙5+3; 6+2∙7; 2∙8+16; 2∙10 – 3; -Ми підійшли з Буратіно до річки. Через річку перекинутий міст. Його охороняє Клоун Жан. Він нас пропустить тільки у тому випадку, коли ми допоможемо Буратіно написати математичний диктант Математичний диктант - Скільки разом крил у 8 гусей і горобця? - Частку чисел 16 і 2 збільшити на 2. - Добуток чисел 2 і 9 збільшити на 15. - 11 збільшити на частку чисел 14 і 2. - Замінити приклад на додавання 11 + 11 + 11 прикладом на множення. - Від найбільшого двоцифрового числа відняти 45. - Скільки жуків мають 14 вусиків? - У хокей грають 5 гравців і 1 воротар. Скільки рукавиць у хокеїстів? - Ми переходимо міст, але тут нас уже чекає білочка в руках у неї завдання. Зараз подивимося яке саме завдання. Завдання Білочки Каліграфічна хвилинка із завданням. Подані числа збільшити на три і записати результат. 3 6 9 12 15 18 (6 9 12 15 18 21) ІІІ. Вивчення нового матеріалу. - Який густий ліс перед нами. Де тут стежка? Он ведмідь давайте попросимо його, щоб він допоміг Буратіно і нам пройти лісовими стежками. Ох, як зрадів ведмідь побачивши нас, бо хоче щоб ми виручили звірят у лісовій школі. Мудра сова дала їм завдання – вивчити та скласти таблицю множення числа 3. 1. Підготовчі вправи а) Сплести “мереживо” 3+3→ … до 30; б) Обчислити додаванням: 3+3+3+3=(12) 3+3+3+3+3= (15) в) Прочитати приклад: 3 ∙ 6=18. - Що показує другий множник? - Як перевірити відповідь? 2. Складання таблиці множення числа 3. На дошці - таблиця з малюнками. а) а - Скільки трикутників? (6). - Як дізналися? (3+3=6). - Замініть додавання множенням. (3∙2=6) б) - Скільки всього прямокутників? (9) - Як дізналися? (3+3+3=9) - Замініть додавання множенням (3∙3=9) в) - Який приклад на множення складаємо за цим малюнком? (3∙4=12) г) – Проілюструйте наступний приклад за допомогою предметних малюнків. (На набірному полотні учень викладає зірочки) - Скільки буде 3 ∙ 6? (18) Чому? (3+3+3+3+3+3=18.) - Скільки буде 3 ∙ 7? Чому? і т.д. 2.Фізкультхвилинка Ми в ракету дружно сіли І у космос полетіли. Раз, два, три, чотири, п’ять, Стали в космосі кружлять. Покружляли, оглянулись І на землю повернулись. 3. Первинне закріплення. - А ще допоможемо звірятам прочитати таблицю множення числа 3, користуючись таким записом: 3 ∙ 2 3 4 5 6 7 8 9 - Ну ось ми і вибралися з густого-прегустого лісу. А допомогли нам у цьому ведмідь і звірятка з лісової школи. - А тепер ми продовжуємо свою дорогу і рухаємося далі. І хто нам трапляється на цифровій стежці? (Зайчик) - Він хоче нас попросити зіграти з ним у гру і допомогти йому розв’язати завдання з підручника. Завдання зайчика а) Гра «Найкращий фотограф”. Учасники гри стараються швидко і правильно відтворити таблицю множення числа «3» на дошці. б) Користуючись таблицею множення числа «3», розв’язати приклади № 702, задачу № 701. № 701. 3 ∙ 5 = 15 (кг.) Відповідь: 15 кілограмів мандаринів. № 702. 3 ∙ 8 + 5 = 29; 3 ∙ 7 – 12 = 9; 3 ∙ 9 + 32 =59. ІV. Розвиток математичних знань. - І ось ми майже дісталися до Палацу Знань. Але на дорозі ми зустріли ще одного лсового мешканця. Діти , хто він? (Їжачок). Завдання їжачка 1. Робота над задачею №703. На дошці – скорочений запис задачі. Було - ? Витратили – 6 с., по 3 м Залишилося – 9 м Учні вивчають задачу, розглядають скорочений запис, читають розв’язання задачі за підручником. - Поясніть розв’язання задачі. 1) 3 ∙ 6 = 18 (м); 2) 18 + 9 = 27 (м); або 3 ∙ 6 + 9 = 27 (м) Відповідь: 27 метрів тканини. 2. Цікаві задачі: - 7 триголових драконів одягли капелюхи. Скільки капелюхів у цих драконів? (3∙7=21) - 7 триголових драконів купили краватки для кожної голови, але 5 краваток згубилося. Скільки краваток залишилося? (3∙7-5=16) 3. Самостійна робота. Виконання завдання № 704 із взаємоперевіркою. 2 ∙ 6 + 78 = 90; 3 ∙ 7 + 45 =66; 3 ∙ 6 – 14 = 4; 3 ∙ 4 + 40 = 52; 3 ∙ 5 + 20 = 35; 3 ∙ 2 – 6 = 0; 3 ∙ 3 + 9 =18; 3 ∙ 9 + 3 = 30. V. Підсумок уроку. - Молодці, діти, ми допомогли Буратіно дійти до Палацу Знань. А ось і ключик, який дав нам Їжачок, щоб Буратіно зміг відчинити двері палацу, і звільнити Королеву математики від Баби Яги. (Роздаю найактивнішим учням медалі “Юний математик”, які передала їм Королева Математики). VІ. Домашнє завдання. №№ 705,706 (с.119); повторити таблицю множення на 3. Джерело: https://www.dropbox.com/s/3yf4ah985kyq9q2/%D0%A3%D1%80%D0%BE%D0%BA-%D0%BF%D0%BE%D0%B4%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B6%20%D0%BC%D | |
Переглядів: 1700 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 1 | |
|
ble>