Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Заняття з майбутніми першокласниками | [ Додати статтю ] |
Школа майбутнього першокласника
Частіше за все майже всі школи готують спеціальні програми адаптації дошколят до навчання у школі. Маємо таку програму й ми. Вона призначена для створення максимально комфортних умов, що дозволяють майбутнім першокласникам успішно розвиватись у новому педагогічному середовищі шкільної системи освіти
Зазначимо, що програма школи майбутнього першокласника не дублює розділи підготовчого періоду програми початкової школи. Мета програми Завдання програми Програма включає в себе І. Навчальний розділ: ІІ. Психолого-діагностичний розділ: ІІІ. Розділ співпраці з батьками майбутніх першокласників: НАВЧАЛЬНИЙ РОЗДІЛ Вивчення грамоти та розвиток мови Мета й завдання: 1. Мова (усна й писемна) - загальна уява. 2. Речення та слово. Виділення речень зі зв'язної мови, розчленування речення на слова, слова на склади. 3. Склад і наголос. Поділ слова на склади, наголос, визначення кількості складів у слові. 4. Звуки та букви. Уява про звук, розпізнавання при вимовлянні голосних і приголосних. Математика Мета й завдання: 1. Порівняння предметів за розміром. 2. Розміщення предметів у просторі. 3. Напрямок руху. 4. Часові уявлення. 5. Порівняння груп предметів. Підготовка руки до письма Мета й завдання: 1. Обведення по контуру. 2. Штрихування. 3. Проведення ліній, півовалів, овалів, петлеподібних елементів. 4. Ознайомлення із зошитом. Ознайомлення з навколишнім світом Мета й завдання: 1. Коло запитань «Що та хто?». 2. Коло запитань «Як, звідки та куди?». 3. Коло запитань «Де та коли?». 4. Коло запитань «Чому та навіщо?». Цикл таких підготовчих занять сприяє швидкому формуванню в дітей бажання вчитись, віри у власні сили й особисте значення. Це дуже важливо в особистісто зорієнтованому навчанні. Художня праця Мета й завдання: 1. Конструювання з геометричних фігур. 2. Ліплення. 3. Малювання (нетрадиційні методики). 4. Рвана аплікація. До навчального розділу програми входять ознайомлювальні заняття з інших предметів початкової школи (англійська мова, сходинки до інформатики, музика та хореографія). ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ РОЗДІЛ Мета й завдання: Дошкільний період, дошкільне дитинство - це важливий період розвитку людини. Тільки зрілий дошкільник готовий до навчання в початковій школі з точки зору соціально-психологічної адаптації й успішності засвоєння вимог чинних навчальних програм. Діагностика дошкільної зрілості здійснюється безпосередньо через діяльність, а саме у грі. Принципово важливим є: Дітям пропонується рольова гра, в якій детально розписані діяльність ведучого й послідовність гри, а також карта спостереження. У ході діагностики використовуються такі методики, як: Критерії підготовленості дитини до школи 1) Загальний фізичний розвиток (зір, слух, моторика, стан нервової системи, загальний стан здоров'я). 2) Інтелектуальна готовність (словниковий запас, світогляд, розвиток пізнавальних процесів). 3) Особиста та соціально-психологічна готовність (внутрішня позиція школяра). 4) Емоційно-вольова готовність (уміння поставити мету й завдання, приймати адеквіатне рішення, подолання перепон). Рольова гра допомагає шкільному психологу визначити рівень психічного розвитку дошкільника й дати необхідну консультацію та рекомендації батькам і педагогам. РОЗДІЛ СПІВПРАЦІ З БАТЬКАМИ Мета й завдання: План роботи батьківського лекторію Січень 1. Чи готова ваша дитина до школи? 2. Традиції й інновації в житті школи. Лютий 1. Дидактичні ігри в сім'ї як спосіб розвитку пізнавальної діяльності дитини. 2. Практичний тренінг. Березень 1. Розвиток психічних процесів дітей 6-7-річного віку. 2. Гігієнічні вимоги до максимального навантаження на дитину в початковій школі. Квітень 1. Розвиток толерантних способів поведінки в майбутніх першокласників. 2. Як підібрати шкільні речі. Консультації для батьків майбутніх першокласників проходять кожної суботи з 10 до 12-ї години. Структура занять Загальна кількість підготовчих занять - 48. На тиждень три заняття по 30 хвилин. На кожному занятті п'ять хвилин приділяється ознайомленню з навколишнім світом. Перерва між заняттями триває 10 хвилин (знайомство з рухливими іграми). Автор: Н. Шевчун | |
Переглядів: 24533 | Коментарі: 5 | Рейтинг: 3.4/10 |
Всього коментарів: 5 | |
|
ble>