Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Заняття з майбутніми першокласниками | [ Додати статтю ] |
Інтелектуальна мозаїка Програма занять для дітей старшого дошкільного віку та першокласників Заняття №1 Мета: створити емоційний комфорт, вчити класифікувати предмети за їхнім призначенням, вміти знаходити протиріччя, розвивати зорове сприйняття та дрібну моторику рук; виховувати доброзичливе ставлення до інших та впевненість у собі. Привітання Діти стоять у колі, по черзі вклоняються одне одному і кажуть з усмішкою: «Вітаю». Спочатку вітаються до сусіда ліворуч. Потім — праворуч. Знайомство Кожна дитина називає своє ім'я та розповідає про себе (яка вона, що любить, чим їй до вподоби займатись). Гра «Назви правильно предмети» Психолог каже узагальнююче слово, а діти називають по черзі один відповідний предмет. Наприклад: Овочі — картопля, морква, цибуля тощо. Меблі — ліжко, диван, стілець, стіл... Дерева — клен, липа, дуб, ялина... (Транспорт, взуття, фрукти, одяг, іграшки.) Гра «Лабіринт» Кожній дитині пропонується правильно намалювати доріжку, по якій пройде янголятко до свого будиночка, назбиравши якнайбільше суничок та не проходячи двічі по одній і тій самій стежині. Рухлива хвилинка Діти виконують рухи, промовляючи такі слова: Мама є. (Плеснути, підстрибнути.) Ось тато йде. (Походити на місці.) Я за ним бігаю. (Біг на місці) Мама — сонце. (Руки вгору.) Тато — небо. (Руки в сторони.) Я — квітонька в гаю. (Присісти, руки до обличчя.) Повторити 2—3 рази. Гра «Добре — погано» Психолог показує ілюстрації із зображенням, наприклад, яблука. Запитує: Яблуко — це добре? Чому? (Добре, бо смачно. Тому, що у ньому багато вітамінів.) Погано? Коли? (Коли їсти його немитим, коли їсти недозрілим тощо.) Можна запропонувати зображення пір року, сонця, хмари, морозива. Вправа «Геометричні фігури» Кожній дитині потрібно обвести контури геометричних фігур та назвати їх. Прощання Діти стають у коло, беруться за руки. Плавно похитуючи ними, промовляють: «Усім, усім — до побачення!». Заняття №2 Мета: створити атмосферу доброзичливості, комфорту; розвивати зорову та слухову пам'ять, образне мислення; формувати поняття «система», «підсистема»; виховувати самоповагу та повагу до інших. Привітання (див. заняття 1) Гра «Назви імена друзів» Діти стають у ряд. Перша дитина називає своє ім'я, друга дитина — своє ім'я та ім'я першої дитини, третя дитина — своє та імена першої та другої дитини і так далі. Остання дитина повинна назвати своє ім'я та імена всіх дітей по порядку. Потім ця гра проводиться навпаки. Гра «Склади картинку» Кожній дитині пропонується скласти картинку із фрагментів (пазлів) якомога швидше. Дидактична гра «Частина — ціле» Психолог називає предмет, а діти — будь-яку його частину. Наприклад: стілець — ніжка, спинка, сидіння; каструля — ручка, кришка. Потім навпаки: психолог називає частини предмета, а діти — ціле. Наприклад: дверцята, полиці, ніжки — шафа. Рухлива хвилинка Діти стоять довільно. На промовлене психологом слово «зайчики* починають стрибати, на слово «коники» — бити ногою об підлогу, на слово «раки» — задкувати, на слово «птахи» — махати руками, «лелеки» — стояти на одній нозі. Вправа «Чарівні палички» Кожній дитині пропонується викласти з рахівних паличок різноманітні зображення. Спочатку геометричні фігури — за командою психолога, а потім — за схемою — «Будинок», «Олень». Роботу потрібно виконати швидко. Вправа «Веселі павучки» Серед чотирьох павучків дитина повинна знайти двох однакових та розфарбувати їх. Прощання (див. заняття 1) Заняття №3 Мета: створити психологічний комфорт; розвивати увагу, сприйняття форми, пам'ять; виховувати доброзичливість, охайність у роботі. Привітання Діти стоять у колі. По черзі вітаються один з одним, спочатку торкаючись руками, потім — «наче котики», торкаються плеча сусіда, потім — торкаються п'ятами. Гра «Опиши друга» Діти розташовуються парами. Одна дитина дивиться на іншу, запам'ятовує її зовнішній вигляд, повертається до неї спиною і називає колір її волосся, очей, одягу. Потім діти міняються місцями. Гра «Форми» Дітям роздають геометричні фігури (1 дитині — 1 фігура). Кожна дитина повинна назвати якомога більше предметів, схожих за формою на цю фігуру. Наприклад: Прямокутник — шафа, телевізор, книжка, тумбочка... Овал — люстерко, батон, обличчя, людина... Коло — тарілка, м'яч, годинник, паляниця, сонце... Квадрат — вікно, будинок тощо. Вправа «Розташуй правильно» Діти поділяються на 2 команди. Кожна команда отримує сюжетні малюнки — фрагменти казки. Завдання — розкласти малюнки так, як відбуваються події в казці. Завдання однакове для обох команд, перемагає та, яка виконала його швидше. Рухлива хвилинка (див. заняття 1) Гра «Навпаки» Діти стають у коло. Психолог називає слова, а діти по черзі кажуть слово з протилежним значенням. День — ніч; сумний — веселий; чорний — білий; кислий — солодкий; старий — молодий; стояти — йти; гарячий — холодний; слабкий — сильний тощо. Вправа «Домалюй листочок» Дітям пропонується домальовувати за пунктиром листочки та називати дерева, на яких вони виросли. Прощання (див. заняття 1) Заняття №4 Мета: розвивати вміння дітей класифікувати предмети, логічне мислення; підвищувати рівень зорової пам’яті та саморегуляції. Привітаня (див. заняття 1) Вправа «Ким був раніше?» Психолог називає предмет (тварину, рослину), а діти повинні назвати, чим (ким) він був раніше: курка — яйцем; кінь — лошам; корова — телям; ' риба — ікринкою; яблуня — зернинкою; хліб — борошном; сорочка — тканиною; будинок — цеглиною. Вправа «Назви одним словом» Дітям роздають картки із зображенням тварин та транспортних засобів. Діти відповідають, у які групи можна об'єднати ці предмети. Вправа «Хто тут зайвий? Чому?» Дітям пропонують роздивитися картинку, знайти зайвий предмет і пояснити, чому він зайвий. Рухлива хвилинка (див. заняття 1) Вправа «Пригадай» Діти дивляться на малюнок 10 секунд, потім по пам'яті називають, що на ньому зображено. Вправа « Назви пору року та замалюй» Кожна дитина отримує малюнок, називає, яка пора року зображена та домальовує за пунктиром зображення. Заняття №5 Мета: розвивати логічне мислення, розуміти причинно-наслідкові зв'язки, вправлятися в орієнтуванні у просторі, підвищувати рівень вербальної пам'яті та саморегуляції. Мета: вчити дітей робити порівняльний аналіз предметів, їхніх властивостей, розвивати увагу, саморегуляцію, виховувати доброзичливість та наполегливість, самостійність. Мета: вчити творчо мислити, далі вчити класифікувати предмети, розвивати зорове сприйняття та уважність, Мета: розвивати фонематичний слух, зорове сприйняття, наочно-образне мислення, підвищувати рівень саморегуляції під час виконання письмових дій. Мета: вчити дітей творчо мислити, аналізувати предмети, їхню структуру; розвивати логічне мислення та саморегуляцію. Мета: розвивати асоціативне мислення, репродуктивну уяву, логічне мислення та саморегуляцію; виховувати самостійність, акуратність. Мета: формувати системне бачення світу, просторові уявлення; розвивати вміння орієнтуватися на аркуші паперу, логічне мислення. Мета: вправлятися у прямій та зворотній лічбі, розвивати зорове сприйняття, пам'ять, образне мислення. Мета: розвивати увагу, кінестетичні відчуття; вчити описувати предмети, їхнє призначення, суттєві ознаки; розвивати наочно-образне мислення та зорову пам'ять. Мета: розвивати зорову пам'ять та логічне мислення, творчу уяву; вправлятися в умінні робити умовиводи; виховувати впевненість у собі. | |
Переглядів: 14405 | Коментарі: 11 | Рейтинг: 4.0/11 |
Всього коментарів: 11 | 1 2 » |
|
ble>